Letošní vůz Mercedesu s označením W13 byl první monopostem stáje z Brackley, který vznikl pod dohledem technického šéfa Mika Elliotta.
Když uznávaný inženýr James Allison v roce 2021 u Mercedesu opustil roli technického šéfa, aby povýšil do více strategičtější pozice, nahradil jej jiný specialista na aerodynamiku Mike Elliott.
Prvním vozem, za jehož vývoj měl Elliott od počátku odpovědnost, byl tak letošní model W13. Brzy se však ukázalo, že monopost Mercedesu pro sezonu 2022 nebude tak úspěšný jako jeho předchůdci a že nepomůže německé stáji k dalším titulům.
Šéf Mercedesu Toto Wolff však vinu na Mika Elliotta nesvádí a naopak se jej zastává.
„Mike použil příměr, že to pro něj byl křest ohněm. Nemohlo to pro něj být těžší,“ uvedl Wolff po sezoně v rozhovoru pro web GPFans, i s ohledem na nová technická pravidla.
„Na druhou stranu to byl vývoj, který pro něj bude z dlouhodobého pohledu velmi důležitým. Udělal z něj lepšího technického ředitele.“
Týmový principál Mercedesu rovněž upozornil na fakt, že na vývoj monopostu nedohlížel Elliott sám.
„Musíte mít na paměti, že James (Allison pozn. red.) je stále zde a že se podílí na veškeré technické koordinaci. Je sparingpartnerem, mentorem a poradcem pro Mika i další vedoucí technické pracovníky,“ vysvětlil Wolff.