Neměli jsme pohromadě ty správné lidi, vysvětluje své neúspěchy Williams

Williams byl letos nejhorší z etablovaných týmů a jeho auto na konkurenci významně ztrácelo. Ale v Grove věří, že umí pojmenovat všechny důvody.
Neměli jsme pohromadě ty správné lidi, vysvětluje své neúspěchy Williams

"Bylo to neobvyklé, protože v průběhu sezóny jsme se v minulosti dokázali zlepšovat, letos nikoliv," připomněl spolumajitel týmu Patrick Head v rozhovoru pro Autosport. "Jestli se naše forma nějak měnila, tak spíš zhoršovala."

"Nakonec je to jako se vším, musíte dát dohromady ten správný mix lidí, což jsme evidentně neudělali. Neznamená to, že každý z našich lidí byl špatný, ale nakonec jsme nevytvořili ten správný tým."

Podle Heada schopní jednotlivci nestačí, pokud v týmu neprobíhá dobrá spolupráce mezi všemi. "Adrian Newey je po právu označován za nejlepšího designéra posledních dvou dekád," vysvětloval. "Ale když se podíváte na výsledky McLarenu z let 2000 až 2005, když u něj byl Adrian, nebyly moc dobré, takže to neměli dobře nastavené. A je třeba dodat, že když přestoupil do Red Bullu, tak se jim podařilo dát dohromady ten správný mix lidí."

Zodpovědnost leží podle Heada na vedení Williamsu, ostatně spoluvinu sám přiznal. S Frankem Williamsem a Adamem Parrem až příliš dlouho vyčkávali, než se odhodlali provést změny. Pomohl jim v tom sám bývalý technický ředitel Sam Michael, jenž po špatném vstupu do sezóny nabídl svoji funkci k dispozici.

Williams se s Michaelem dohodl na rozchodu a angažoval tři klíčové lidi: Mika Coughlana, Marka Gillana a Jasona Sommervilla. Coughlan působí jako technický ředitel v továrně, Gillan vede technický tým na okruzích a Sommerville šéfuje aerodynamice.

Tým se rozhodl pro postupné předávání funkcí a zodpovědností, což sice přineslo klid v jeho řadách, ale potřebné změny probíhaly dlouho. "Byl to těžký rok pro všechny. Bylo to velmi těžké, protože letošní struktura týmu byla taková, že jsme angažovali nové technické pracovníky, ale ti se hned plně nezapojili, a Sam byl na odchodu," popisoval Head.

"Rubens měl asi pocit, že si nemá s kým promluvit o voze. Byla to celkově těžká situace. Všichni se chovali profesionálně, včetně Sama, ale takové to odhodlání věci řešit tu prostě nebylo. Bylo to těžké pro Rubense, Sama i celý Williams. Myslím, že všichni rádi hodí letošní rok z hlavu a budou pracovat na lepší budoucnosti."

Teď už Williams pracuje naplno se svými novými zaměstnanci a Head věří, že se jeho tým zlepší, i když žádné velké skoky vpřed neočekává. V každém případě u toho už nebude, protože od příštího roku bude naplno pracovat pro divizi hybridních pohonů Williamsu, tým formule 1 opustí.

Další článek: Ferrari, McLaren, Mercedes? Je to jedno, jde o výkonnost, říká di Resta

10:29 | Toto Wolff neočekává, že Hamilton podepíše novou smlouvu před koncem sezóny.
9:46 | Stejně jako vloni, také letos budou v Bahrajnu tři DRS zóny.
24. listopadu | Formule E chystá první noční závod... pojede se jak jinak než v Saúdské Arábii. Pojede se na konci února, místní slibují energeticky méně náročné LED osvětlení. Elektrická energie bude z obnovitelných zdrojů.
19. listopadu | Alfa Romeo nasadí do testů po sezóně Illota. Ferrari Fuoca a Shwartzmana.

GP Bahrajnu 2020

Pátek 27. listopadu 2020
1. trénink 12.00–13.30
2. trénink 16.00–17.30
Sobota 28. listopadu 2020
3. trénink 12.00–13.00
Kvalifikace 15.00–16.00
Neděle 29. listopadu 2020
Závod 15.10