Šéf Mercedesu Toto Wolff vysvětlil, proč jako první do boxů ve Velké ceně Francie formule 1 zamířil Valtteri Bottas a Lewis Hamilton až o dvě kola později.
Hamilton se dostal do vedení v první zatáčce poté, co Max Verstappen chyboval.
Na čele zůstal až do zastávek v boxech. Byl to ale jeho týmový kolega z Mercedesu Bottas, který z třetí pozice zamířil v 17. kole jako první na přezutí ze střední na tvrdou sadu.
Red Bull reagoval o kolo později, kdy povolal druhého Verstappena. O kolo dřívější zastávkou se Nizozemec vrátil do vedení poté, co k mechanikům v 19. kole zamířil také dosud vedoucí Hamilton.
Red Bull se následně rozhodl přejít na strategii dvou zastávek, Verstappen zamířil ve 31. kole k mechanikům znovu, zatímco Hamilton musel zůstat na trati, protože on by druhou zastávkou ztratil.
Verstappen na novějších pneumatikách Hamiltona stahoval a v předposledním kole si vzal vedení zpět, dojel si pro třetí letošní vítězství a navýšil svůj náskok v čele průběžného pořadí.
„Neměli jsme možnost. Valtteriho pneumatika začala vibrovat a ke konci jsme se skutečně obávali, protože vibrace už šly i do zavěšení,“ řekl Wolff pro Sky Sports F1.
„Kdykoliv mohlo dojít k selhání, protože (Bottas) probrzdil pneumatiku. Věděli jsme, že zastávky absolvujeme velmi brzy, ale neměli jsme na výběr.“
Wolff si také myslí, že pokud by měl Hamilton na Verstappena v prvním stintu o sekundu větší náskok, vrátil by se na první místo i po zastávce.
„Byli jsme ve vedení, protože Max udělal chybu, takže nám to trochu spadlo do klína,“ pokračoval Wolff.
„Naše rychlost pak byla dobrá. Pak jsme ale měli jen asi třísekundový náskok, abychom si pohlídali undercut. Nestačilo to. Chyběla nám sekunda, kterou jsme někde ztratili.“