Německo vyšlo lépe Caterhamu, Bianchiho zradil motor

Přestože Pica potkal pomalý defekt a ven der Gardemu v závěru odešly gumy, Caterhamu vyšel závod na Nürburgrinu lépe než Marussii. Chilton se potýkal s přetáčivostí, Bianchimu explodoval motor.
Německo vyšlo lépe Caterhamu, Bianchiho zradil motor

Caterham

Charles Pic dojel ve Velké ceně Německa na Nürburgringu sedmnáctý. "Můj start byl OK, předjel jsem Chiltona, ale do první zatáčky jsem musel prudce brzdit a brzy jsem cítil velkou vibraci pravé přední pneumatiky. Chtěli jsme zastavit celkem brzy, takže jsme nemuseli moc měnit strategii, pro střední pneumatiky jsme zajeli na konci čtvrtého kola," vysvětloval. Ve druhém stintu byl spokojen s opotřebením, proto naopak zůstal na trati déle. "Měli jsme štěstí s načasováním safety caru a zajeli pro další sadu středních, vyjel jsem za svým týmovým kolegou. Pneumatiky držely dobře, dokud jsem v pětatřicátém kole neměl pomalý defekt. Neplánovaná zastávka zničila naši strategii, což je škoda, mohli jsme být ve skupině, kterou jsme dohnali při safety caru. Je to trochu frustrující, ale za těchto okolností nemůžete nic dělat. Po zastávce jsem vyjel poslední, ale předjel jsem Chiltona a několik kol před cílem Gieda, jehož pneumatiky odešly."

Giedo van der Garde skončil osmnáctý. "Měl jsem skvělý start, předjel dva vozy a poté Vergneho, do konce prvního kola jsem byl sedmnáctý. Auto se chovalo dobře, ale chtěli jsme rychle se rychle zbavit měkkých pneumatik, drželi jsme se plánu a brzy zajeli pro střední, které v trénincích dobře držely. Moje první sada středních byla OK, ale ve dvacátém kole jsme zajeli pro další. První modré vlajky jsem viděl, když vyjel safety car, takže jsem se před restartem mohl vrátit do stejného kola, byl jsem šestnáctý za Bottasem a Gutiérrezem a před Charlesem," vzpomínal. "Pak to byl osamělý závod, soustředil jsem se, abych bez problémů dojel. V pětatřicátém kole jsem zajel znovu do boxů, měl jsem dlouhý poslední stint, pneumatiky ke konci úplně odešly, ale Charles i já jsme byli v klidu před našimi nejbližšími rivaly, takže to byl mezi námi přímočarý závod. Navzdory konečnému umístění to byl pro mě další pokrok. Zlepšil jsem se v péči o pneumatiky, pracoval jsem na tom celý víkend."

Marussia

Max Chilton dojel i svůj devátý závod, tentokrát na devatenáctém místě. "Na startu a v prvních kolech jsme měli problémy, pak jsem se začal přibližovat Charlesovi a Julesovi. S autem jsem byl spokojen. Jules měl bohužel technický problém, věděl jsem, že musím zajet své maximum, abych se odměnil týmu. V prostředním stintu to bylo mezi námi a Caterhamem vyrovnané, pak vyjel safety car a zamíchal strategiemi," vzpomínal. "Měli jsme správné načasování, ale deset kol před cílem jsme se začali trápit s opotřebením pneumatik. Celkově jsem se svým dnešním výkonem a rychlostí spokojen."

Julese Bianchiho o víkendu trápila nevolnost, závod nedokončil pro poruchu motoru, který ve 22. kole explodoval. Právě po tomto incidentu vyjel na trať safety car. "Pochopitelně je zklamáním skončit závod tak brzy kvůli problému motoru. Měl jsem velmi slabý start a zažil pěknou bitvu, abych se vrátil zpátky a držel se před Picem. Právě jsem absolvoval druhou zastávku a byl před van der Gardem, když mi odešel motor. Myslím, že jsme měli rychlost, abychom bojovali s caterhamy," věří. "Auto bylo dobře vyvážené a předvedli jsme pozitivnější závodní tempo. Nebyl to zrovna přímočarý víkend, musíme směřovat k tomu příštímu na Hungaroringu."

Šéf týmu John Booth byl sice bezprostředně po závodě zklamán, ale věřil, že zítra ráno bude závod hodnotit pozitivněji. "Je jasné, že jsme dnes měli větší potenciál. Kvůli Julesově nešťastnému problému jsme nebyli schopni porazit naše nejbližší soupeře. Ještě neznáme příčinu, ale určitě budeme večer pracovat s Cosworthem, abychom vyhodnotili, co bylo špatně," ujistil. "Potěšující bylo vidět Maxe, jak jede v závodě stejným tempem jako Jules a caterhamy. Ztratil jen kvůli přetáčivosti, která způsobovala opotřebení zadních pneumatik. Teď nás čeká test mladých jezdců a za tři týdny Velká cena Maďarska."

Další článek: Räikkönen má podezření, že poslední pitstop byl zbytečný

14:41 | Roman Staněk skončil ve své první kvalifikaci ve F3 na 10. místě se ztrátou 3 desetin na pole position, které získal Sebastian Fernandez.
13:21 | Sezóna ještě ani pořádně nezačala a Giovinazzi už nasazuje druhou elektroniku řídicí elektroniky.
12:46 | Red Bull potvrdil, že bude mít na FIA dotazy ohledně systému DAS. Mercedes ho v prvním tréninku použil.
10:24 | Roman Staněk ve svém prvním tréninku ve F3 na osychajícím Red Bull Ringu na skvělém třetím místě z 30 jezdců! A navíc 27 kol, nejvíce ze všech.

GP Rakouska 2020

Pátek 3. července 2020
1. trénink Hamilton (1:04.816)
2. trénink Hamilton (1:04.501)
Sobota 4. července 2020
3. trénink 12.00–13.00
Kvalifikace 15.00–16.00
Neděle 5. července 2020
Závod 15.10