Nelze rozhodovat pod vlivem emocí, říká Force India

Force India vetovala žádost Marussie, která letos chtěla nasadit loňský vůz. Proti byly zřejmě i další týmy. Na ně se ale při hlasování už nedostalo nebo nejsou členy Strategické skupiny. Force India připouští, že by mohla názor změnit.
Nelze rozhodovat pod vlivem emocí, říká Force India

Force India vytýká Marussii to, že předložila jen velmi povrchní a na informace skoupou žádost. Nebylo tedy zřejmé, kdo za týmem stojí a zda jde vůbec o životaschopný projekt.

Zástupce šéfa týmu Bob Fernley pro Ausport říká, že není zřejmé, kde vezeme tým peníze, kdy a zda vůbec nasadí vůz dle současných pravidel apod.

Co by se ale stalo, pokud by Marussia podklady doplnila? Mohlo by se hlasovat znovu?

„Ten proces jsme uzavřeli, ale je to stejné jako u všech jiných věcí v životě. Pokud vám to nevyjde, tak se vrátíte a uděláte to pořádně,“ říká Fernley.

Force India to od fanoušku zatím pořádně schytala. Komunita tým viní, že upřednostňuje vlastní zájmy. Pokud Marussia zmizí, mohou se její peníze za deváté místo z loňského roku rozdělit mezi ostatní.

Force India se obhajuje, Marussia chce stavět nový vůz

Force India se obhajuje, Marussia chce stavět nový vůz

„Je tu finanční stimul, který ovlivnil toto rozhodnutí? Jistě, že ano, lhal bych, kdybych to neřekl,“ vysvětluje Fernley. „Musíme se koncentrovat na přežití ostatních nezávislých týmů. Pomůže to Force Indii, ale faktem je, že kdyby ta žádost byla podána správně, mohl být výsledek jiný. Nehlasovali jsme proti, protože získáme čtyři miliony liber. O tom se nehlasovalo. Hlasovalo se o tom, zda Marusii umožníme nasadit vůz z roku 2014? Ale kde jsou podklady, které by to podpořily?“

„Chtějí velký ústupek. Není to malé rozhodnutí. Odpovědnost je na Marussii a ne na Force Indii. Ona musí předložit argumenty. Bohužel převládají emoce. Byla by chyba rozhodovat pod vlivem emoci, protože mám strach, co řeknou fanoušci. Těžkých rozhodnutí se nebojíme.“

Foto: Pirelli

Další článek: Strategická skupina jednala o nových motorech

22:37 | FIA chce udělat "co bude v jejích silách", aby termín Le Mans v příštím roce nekolidoval se závodem F1.
16. září | V Turecku prodali během šesti hodin 40 tisíc lístků ze 100 tisíc plánovaných. Není divu, lístek stojí 30 tureckých lir (cca 90 Kč).
16. září | Hamilton měl při restartu problém s brzdami, ze kterých se kouřilo a dokonce vyšlehl plamen. Tým uvedl, že to bylo způsobené nižším chlazením brzd kvůli profilu okruhu.

24 hodin Le Mans

Čtvrtek 17. září 2020
1. trénink 10.00–13.00
2. trénink 14.00–17.00 (ES2)
Kvalifikace 17.15–18.00 (ES2)
3. tréninik 20.00–00.00 (ES1)
Pátek 18. září 2020
4. trénink 10.00–11.00 (ES1)
Hyperpole 11.30–12.00 (ES1)
Sobota 19. září 2020
Warm-up 10.30-10:45 (ES1)
Start závodu 14.30 (ES1)