Někteří jezdci chtějí DRS přes zatáčku 130R, Vettel zase házet banány

Někteří jezdci chtějí DRS přes zatáčku 130R, Vettel zase házet banány

FIA v letošním roce experimentuje s DRS zónami. Na některých okruzích je DRS zóna prodloužena, jinde přibyla další, takže jsou až tři. V Japonsku jsou změny problematické.

DRS zónu na cílové rovince FIA prodlužovat nechce kvůli agresivnímu nájezdu do první zatáčky. Zavádět další DRS také není v plánu kvůli zatáčce 130R.

V Silverstonu byla možnost mít aktivované DRS v zatáčkách 
Abbey a Farm. Podle Whitinga to ale k většímu počtu předjetí nevedlo.

Sergio Pérez a někteří další jezdci by rádi o druhé DRS diskutovali na setkání jezdců. 

„První zatáčka v Silverstonu je mnohem těžší než 130R,“ řekl Pérez. „Pokud chcete pustit nohu z plynu a pak se vrátit k DRS, je to opravdu na vás.“

„Budou jezdci, kteří vezmou větší riziko než jiní, ale záleží na každém z nich. Myslím, že jsme dost dobří, abychom to zvládli.“

Zobrazit příspěvek na Instagramu

Michael - V10 - Suzuka 130R ✅

Příspěvek sdílený Fernando Alonso (@fernandoalo_oficial),

Pro jsou také Leclerc, Stroll nebo Ocon. Podle Estebana Ocona by to mohlo pomoci v předjíždění v poslední zatáčce. „V závodě byste to pravděpodobně neprojeli na plný plyn a to zejména, když byste byli za jiným vozem. Ale v kvalifikaci by to mohla být zajímavá výzva.“

Sebastian Vettel je naopak proti. DRS se mu nelíbí obecně. Dříve přirovnal DRS k Mario Kart. „Teď jsme v Japonsku...,“ připomněl Vettel svá dřívější slova. 

„Bylo by zábavnější házet banány z kokpitu. Možná by to byl lepší nápad, než mít DRS. Nelíbí se mi to, myslím, že je to umělé, měli bychom najít jiný způsob, jak umožnit, aby se vozy k sobě dostaly blíže.“

„Obecně si myslím, že DRS není skvělý nápad, ale na druhou stranu je to jediný způsob, jak se dostat k předjetí,“ řekl Grosjean. 

Foto: Getty Images / Clive Mason

Doporučujeme

Články odjinud