FIA v letošním roce experimentuje s DRS zónami. Na některých okruzích je DRS zóna prodloužena, jinde přibyla další, takže jsou až tři. V Japonsku jsou změny problematické.
DRS zónu na cílové rovince FIA prodlužovat nechce kvůli agresivnímu nájezdu do první zatáčky. Zavádět další DRS také není v plánu kvůli zatáčce 130R.
V Silverstonu byla možnost mít aktivované DRS v zatáčkách
Abbey a Farm. Podle Whitinga to ale k většímu počtu předjetí nevedlo.
Sergio Pérez a někteří další jezdci by rádi o druhé DRS diskutovali na setkání jezdců.
„První zatáčka v Silverstonu je mnohem těžší než 130R,“ řekl Pérez. „Pokud chcete pustit nohu z plynu a pak se vrátit k DRS, je to opravdu na vás.“
„Budou jezdci, kteří vezmou větší riziko než jiní, ale záleží na každém z nich. Myslím, že jsme dost dobří, abychom to zvládli.“
Pro jsou také Leclerc, Stroll nebo Ocon. Podle Estebana Ocona by to mohlo pomoci v předjíždění v poslední zatáčce. „V závodě byste to pravděpodobně neprojeli na plný plyn a to zejména, když byste byli za jiným vozem. Ale v kvalifikaci by to mohla být zajímavá výzva.“
Sebastian Vettel je naopak proti. DRS se mu nelíbí obecně. Dříve přirovnal DRS k Mario Kart. „Teď jsme v Japonsku...,“ připomněl Vettel svá dřívější slova.
„Bylo by zábavnější házet banány z kokpitu. Možná by to byl lepší nápad, než mít DRS. Nelíbí se mi to, myslím, že je to umělé, měli bychom najít jiný způsob, jak umožnit, aby se vozy k sobě dostaly blíže.“
„Obecně si myslím, že DRS není skvělý nápad, ale na druhou stranu je to jediný způsob, jak se dostat k předjetí,“ řekl Grosjean.
Foto: Getty Images / Clive Mason