Někteří jezdci chtějí DRS přes zatáčku 130R, Vettel zase házet banány

FIA v letošním roce experimentuje s DRS zónami. Na některých okruzích je DRS zóna prodloužena, jinde přibyla další, takže jsou až tři. V Japonsku jsou změny problematické.
Někteří jezdci chtějí DRS přes zatáčku 130R, Vettel zase házet banány

DRS zónu na cílové rovince FIA prodlužovat nechce kvůli agresivnímu nájezdu do první zatáčky. Zavádět další DRS také není v plánu kvůli zatáčce 130R.

V Silverstonu byla možnost mít aktivované DRS v zatáčkách 
Abbey a Farm. Podle Whitinga to ale k většímu počtu předjetí nevedlo.

Sergio Pérez a někteří další jezdci by rádi o druhé DRS diskutovali na setkání jezdců. 

„První zatáčka v Silverstonu je mnohem těžší než 130R,“ řekl Pérez. „Pokud chcete pustit nohu z plynu a pak se vrátit k DRS, je to opravdu na vás.“

„Budou jezdci, kteří vezmou větší riziko než jiní, ale záleží na každém z nich. Myslím, že jsme dost dobří, abychom to zvládli.“

Zobrazit příspěvek na Instagramu

Michael - V10 - Suzuka 130R ✅

Příspěvek sdílený Fernando Alonso (@fernandoalo_oficial),

Pro jsou také Leclerc, Stroll nebo Ocon. Podle Estebana Ocona by to mohlo pomoci v předjíždění v poslední zatáčce. „V závodě byste to pravděpodobně neprojeli na plný plyn a to zejména, když byste byli za jiným vozem. Ale v kvalifikaci by to mohla být zajímavá výzva.“

Sebastian Vettel je naopak proti. DRS se mu nelíbí obecně. Dříve přirovnal DRS k Mario Kart. „Teď jsme v Japonsku...,“ připomněl Vettel svá dřívější slova. 

„Bylo by zábavnější házet banány z kokpitu. Možná by to byl lepší nápad, než mít DRS. Nelíbí se mi to, myslím, že je to umělé, měli bychom najít jiný způsob, jak umožnit, aby se vozy k sobě dostaly blíže.“

„Obecně si myslím, že DRS není skvělý nápad, ale na druhou stranu je to jediný způsob, jak se dostat k předjetí,“ řekl Grosjean. 

Foto: Getty Images / Clive Mason

Diskuze (45) Další článek: Ericsson zřejmě přestoupí do IndyCar
20. dubna | Tým Scuderia Praha vyhrál závod ve Spa...
19. dubna | Jenson Button se nezúčastní posledních dvou závodů WEC a to včetně Le Mans. Nahradí ho Vandoorne. Důvody? Rodinné (chce trávit více času se snoubenkou) a výkonnostní, kdy SMP Racing nestačí na toyoty.
18. dubna | Max Verstappen věří, že v polovině sezóny bude moci Red Bull vyhrávat závody.
17. dubna | Ferrari doufá, že Alfa Romeo nasadí co nejdříve novou řídicí elektroniku pohonné jednotky. Tým ji nestihl integrovat do vozu a Giovinazzi pak měl v kvalifikaci stejný problém jako Leclerc v Bahrajnu.

GP Ázerbájdžánu 2019

Pátek 26. dubna 2019
1. trénink 11.00–12.30
2. trénink 15.00–16.30
Sobota 27. dubna 2019
3. trénink 12.00–13.00
Kvalifikace 15.00–16.00
Neděle 28. dubna 2019
Závod 14.10