Někteří jezdci chtějí DRS přes zatáčku 130R, Vettel zase házet banány

FIA v letošním roce experimentuje s DRS zónami. Na některých okruzích je DRS zóna prodloužena, jinde přibyla další, takže jsou až tři. V Japonsku jsou změny problematické.
Někteří jezdci chtějí DRS přes zatáčku 130R, Vettel zase házet banány

DRS zónu na cílové rovince FIA prodlužovat nechce kvůli agresivnímu nájezdu do první zatáčky. Zavádět další DRS také není v plánu kvůli zatáčce 130R.

V Silverstonu byla možnost mít aktivované DRS v zatáčkách 
Abbey a Farm. Podle Whitinga to ale k většímu počtu předjetí nevedlo.

Sergio Pérez a někteří další jezdci by rádi o druhé DRS diskutovali na setkání jezdců. 

„První zatáčka v Silverstonu je mnohem těžší než 130R,“ řekl Pérez. „Pokud chcete pustit nohu z plynu a pak se vrátit k DRS, je to opravdu na vás.“

„Budou jezdci, kteří vezmou větší riziko než jiní, ale záleží na každém z nich. Myslím, že jsme dost dobří, abychom to zvládli.“

Zobrazit příspěvek na Instagramu

Michael - V10 - Suzuka 130R ✅

Příspěvek sdílený Fernando Alonso (@fernandoalo_oficial),

Pro jsou také Leclerc, Stroll nebo Ocon. Podle Estebana Ocona by to mohlo pomoci v předjíždění v poslední zatáčce. „V závodě byste to pravděpodobně neprojeli na plný plyn a to zejména, když byste byli za jiným vozem. Ale v kvalifikaci by to mohla být zajímavá výzva.“

Sebastian Vettel je naopak proti. DRS se mu nelíbí obecně. Dříve přirovnal DRS k Mario Kart. „Teď jsme v Japonsku...,“ připomněl Vettel svá dřívější slova. 

„Bylo by zábavnější házet banány z kokpitu. Možná by to byl lepší nápad, než mít DRS. Nelíbí se mi to, myslím, že je to umělé, měli bychom najít jiný způsob, jak umožnit, aby se vozy k sobě dostaly blíže.“

„Obecně si myslím, že DRS není skvělý nápad, ale na druhou stranu je to jediný způsob, jak se dostat k předjetí,“ řekl Grosjean. 

Foto: Getty Images / Clive Mason

Další článek: Ericsson zřejmě přestoupí do IndyCar

18:07 | Podle dřívějších spekulací ohledně kalendáře 2022 bychom v příštím roce už Imolu v kalendáři vidět neměli. Nicméně starosta tvrdí, že brzy potvrdí smlouvu do roku 2025. Podle italského formulapassion by se mělo jet v termínu GP Francie (že by konec Paul Ricardu?).
17:34 | W Series mění plány. Místo finále v Mexiku budou dva závody v Austinu.
15:03 | První závod v Miami se pojede 8. května 2021. Potvrdili to organizátoři.
22. září | Ferrari potvrdilo, že Charles Leclerc dostane v Soči novou pohonnou jednotku. Čeká ho tak start z konce pole. Kdy novou a vylepšenou pohonnou jednotku nasadí Sainz se rozhodne později.

GP Ruska 2021

Pátek 24. září 2021
1. trénink 10.30–11.30
2. trénink 14.00–15.00
Sobota 25. září 2021
3. trénink 11.00–12.00
Kvalifikace 14.00–15.00
Neděle 26. září 2021
Závod 14.00