Některá opatření zašla ve formuli 1 příliš daleko, říká Montezemolo

Prezident Ferrari Luca di Montezemolo považuje některá opatření zavedená v posledních letech za extrémní. Formuli 1 nedělají dobře, a proto je třeba je zmírnit.

Na druhé straně dokáže akceptovat určité změny, které zachovají všechny důležité vlastnosti tohoto sportu.

"Nejdříve si musíme rozmyslet, kam chceme umístit tento produkt (formuli 1)," řekl Montezemolo. "Myslím, že její součástí musí být extrémní technologie, výkon a vývoj. Za druhé musíme snížit náklady, aniž bychom ztratili atraktivní elementy."

"Například karbonové brzdy není možné použít v silničních vozech a můžeme také akceptovat standardní převodovku, aniž by formule 1 přišla o své charakteristiky."

"Že Felipe nemohl testovat, je podle mě proti podstatě tohoto sportu. V tuto chvíli pro to mám pochopení, ale budoucnost taková být nemůže. Za třetí, nahradit automobilky týmy, u nichž nevím, jestli nebo jak budou připravené, to podle mě není nejlepší."

Montezemolo považuje v tomto ohledu za nejlepší období formule 1 začátek tohoto desetiletí. Od té doby si do pravidel našly cestu změny, které jsou příliš radikální.

"Před lety jsme mohli testovat každý den, teď vůbec," pokračoval. "Je třeba vyvážený přístup. Je to jako v Itálii, jeden den doktor kouří, když operuje, ale teď, když si zapálíte na ulici, zabijou vás. Potřebujeme něco mezi tím."

"Také se musíme zabývat podívanou. Nechci vynášet soudy, ale je správné jezdit v Evropě ve 14 nebo 15 hodin letního odpoledne? Nevím. Fotbal hrají v 16 nebo 17 hodin, nebo v 20 - 21 hodin. Je správné, že máme dvouhodinové závody? Možná jsou moc dlouhé. To jsou věci, o kterých musíme diskutovat."

"Měli bychom mít tak drahé vstupenky? Dnes může mladý kluk s přítelkyní obletět svět za méně peněz, než stojí nejlepší místa na Monze. Je to správně? Nechci být arogantní nebo domýšlivý, ale chci, aby se tím zabývali profesionálové."

Další článek: Komentář: Automobilky zmizely, jak dál?

11:19 | Jack Aitken zůstává rezervním jezdcem Williamsu.
9:41 | Kromě společnosti Uralkali přichází k Haasu také německá telekomunikační firma 1&1.
2. března | Výkonný ředitel Alpine Marcin Budkowski prozradil, že sprintové závody budou mít název superkvalifikace.
2. března | Alpine zítra uskuteční filmovací den v Silverstonu. S letošním vozem už jezdily také týmy McLaren, Red Bull Racing, AlphaTauri, Alfa Romeo a Williams. Naopak Mercedes chce vyjet až v testech...