Fernando Alonso je hodně nespokojený s penalizací, kterou dostal po Velké ceně Miami.
Sportovní komisaři udělili v Miami po závodě Alonsovi penalizaci 5 sekund a 1 trestný bod za to, že opustil trať a získal trvalou výhodu.
Z hlediska výsledků šlo o krutý trest, protože Alonso přišel o dvě pozice, skončil 11. a přišel tak o dva body.
Otmar Szafnauer po závodě řekl, že penalizaci bude řešit s FIA. Podle Szafnerua je situace jednoduchá, pokud si jezdec zkrátí trať, jako to udělal Alonso, a někoho předjede. Pak stačí pozici vrátit. V případě časové výhody je však těžké odhadnout, zda „vrátil“ dostatek času.
Na penalizaci se ve Španělsku zeptali také Alonsa. „Domníváme se, že to bylo velmi nespravedlivé a ze strany stewardů šlo prostě o nekompetentnost,“ řekl Alonso. „Myslím, že v Miami se nechovali příliš profesionálně.“
„Vynechal jsem jednu zatáčku a pak jsem v tom kole čas vrátil, ale po vynechání jedné zatáčky je sektorový čas hned za touto zatáčkou, takže u toho sektoru byla růžová barva (nejrychlejší čas v sektoru, pozn. redakce).“
Stewardi si kvůli incidentu nepředvolali Alonsa a Alpine na schůzku, jako tomu bylo v případě všech ostatních incidentů, ke kterým došlo během velké ceny. Alonso uvedl, že jeho tým se poté přesto za stewardy vydal.
„Přijali rozhodnutí, aniž by si vyžádali nějaké důkazy, takže jsme po závodě dorazili s dalšími důkazy a se všemi časy. Zrovna se balili. Nebyli ani v místnosti.“
Wittich nemá zkušenosti
FIA pro letošní rok vyměnila ředitele závodu. V prvních závodech sezóny byl ředitelem závodu Niels Wittich z DTM. Ve Španělsku bude mít premiéru Eduardo Freitas, kterého Alonso velmi dobře zná z Le Mans a celkově z WEC, kde závodil a Freitas tam dělá ředitele závodu.
Alonso uvedl, že si nemyslí, že by (dosavadní) nový tým pro řízení závodu byl zlepšením oproti tomu předchozímu.
„Už jsme viděli několik věcí, které dokazují, že se musíme ještě hodně zlepšit. Než se stanete ředitelem závodu nebo se pokusíte kontrolovat závod, musíte mít nějaké znalosti o závodění. Myslím, že tam ty znalosti nejsou.“
„Vím, že je tu nový ředitel závodu. Freitas má mnohem více zkušeností s WEC a dalšími kategoriemi na nejvyšší úrovni a myslím si, že už jen to věci zlepší.“
Během víkendu Velké ceny Miami si několik jezdců stěžovalo, že nebyli vyslyšeni, když požadovali, aby byly v zatáčce po Sainzově nehodě (následně tam boural i Ocon) instalovány TecPro bariéry.
„Po nehodě, kterou jsme měli v Miami s Carlosem a Estebanem, jsme prosazovali, aby tam byly nějaké bariéry z pneumatik nebo TecPro, ale nikdo nic neudělal. Když nemáte takové znalosti o závodění, je těžké o tom mluvit.“
Alonso nicméně zdůraznil, že podle něj jsou bezpečnostní standardy F1 obecně velmi dobré.
„Myslím, že bezpečnost je dobrá, letos máme pravděpodobně nejbezpečnější auta, okruhy a všechno. Prostředí ve formuli 1 je nyní velmi bezpečné. Musíme se jen stále zlepšovat.“
„Jsme jediní, kdo řídí auta a cítí na svém těle nehody a podobné věci. Když cítíme něco, co je potřeba, myslím, že bychom měli být vyslyšeni a například v Miami nebo někde jinde tomu tak nebylo, protože se zdá, že pozornost je upřena na jiná místa.“