Někdy zapomínáme, že jedeme 300 km/h, řekl k nehodě Alonso

Někdy zapomínáme, že jedeme 300 km/h, řekl k nehodě Alonso

Španěl odešel po tvrdé kolizi s Estebanem Gutiérrezem nezraněn.

Fernando Alonso a Esteban Gutiérrez vyvázli bez zranění ze vzájemné kolize, která přerušila úvodní podnik letošní sezóny formule 1, Velkou cenu Austrálie.

Dvojnásobný mistr světa závodící v barvách McLarenu v nájezdu do třetí zatáčky okruhu v Albert Parku zavadil o levou zadní část monopostu Haas Estebana Gutiérreze, po kterém narazil do zdi a bokem vjel do štěrkové únikové zóny.

V té chvíli se jeho mclaren několikrát otočil koly vzhůru a Alonso následně ještě narazil do ochranné zdi za únikovou zónou. Španěl vyvázl nezraněn a bez cizí pomoci se dostal z vozu ven.

Gutiérrezův vůz se po nárazu roztočil a také on skončil v únikové zóně.

„Cítím se dobře,“ řekl po návštěvě lékařského střediska Alonso. „Samozřejmě se snažím dát své tělo znovu dohromady. Byla to velká, velká nehoda.“

„Snažil jsem se v nájezdu do brzdné zóny dostat za Gutiérreze do větrného pytle, kombinace mnoha faktorů nakonec ale vyústila v kolizi. Jsem vděčný za to, jak bezpečné tyto vozy jsou a že teď s vámi mohu mluvit. To je to nejdůležitější,“ řekl pro Autosport.

Viníkem kolize přitom podle něj není ani jeden z jezdců. „Je to závodní incident. Oba jsme se snažili bojovat a někdy zapomínáme, že jedeme 300 km/h a každý drobný kontakt může být mnohem větší.“

„Je to škoda, jelikož jsme začali sezónu s nulou a zřejmě jsme poškodili i pohonnou jednotku, takže musíme hned vzít druhou. To ale není to nejdůležitější.“

Gutiérrez hned po nehodě vyskočil ze svého vozu a běžel se ujistit, že je Alonso v pořádku.

Gutiérrez: Díky bohu jsme v pořádku

„Díky bohu jsme v pořádku. Byl to velmi, velmi děsivý okamžik,“ řekl Mexičan. „Když jsem to poprvé viděl v zrcátkách, tak jsem měl skutečně obavy. Co nejrychleji jsem vyskočil z vozu a běžel k němu. Byla opravdu velká úleva zjistit, že je v pořádku.“

„Moc jsme nemluvili. Byl to pro nás oba skutečný šok. Jen jsem se šel podívat, jestli je s ním všechno v pořádku. Věděl jsem, že je za mnou. Brzdil jsem do třetí zatáčky a náraz zezadu byl překvapující. Musím se podívat na záznam, abych pochopil, co se stalo.“

Alonsův týmový kolega Jenson Button pak řekl, že v tomto případě by mu systém ochrany hlavy Halo nepomohl.

„V této situaci se nepotřeboval dostat rychle z vozu,“ řekl Button. „Větší bezpečnostní riziko je, když vás zasáhnou do hlavy nějaké předměty, než že se cokoliv stane, když jste koly vzhůru.“

„Traťoví komisaři by samozřejmě vůz otočili, aby ho dostali ven. Trvalo by to déle, ale byl v pořádku, takže je to jedno.“

„Tu kolizi jsem neviděl, zahlédl jsem jen červené vlajky a tým mi řekl, že oba jsou v pořádku,“ dodal Brit. „Pomyslel jsem si 'Zvláštní, že máme červené vlajky', pak jsem viděl Fernanda odcházet a následně i samotný incident, a jen žasnu, že odešel po svých.“

„Jen to dokazuje, jak jsme s vozy pokročili po stránce bezpečnosti. Jak se ale ukázalo, ještě je tu spousta nebezpečných situací, hlavně při brzdění, kdy je to nejhorší. Když jeden vůz brzdí a druhý ne, tak je to obrovské.“

„Zdá se, že přesně to se stalo, drobné nedorozumění, dotek kol a pak je to jako kulka, když už není zavěšení pneumatik na voze.“

Foto: Getty Images / Robert Cianflone

Doporučujeme

Články odjinud