Daniel Ricciardo strávil svoji první sezónu u týmu Renault a nyní tak nastal čas pro hodnocení uplynulého roku. Australan s francouzskou stájí zaznamenal několik dobrých závodů, které však prokládaly vyloženě nepodařené víkendy. Členové týmu spolu s Ricciardem mnohdy nechápaly, co stojí za takovými výkyvy výkonnosti.
V roce 2018 obsadil Renault v poháru konstruktérů konečné čtvrté místo a pro sezónu 2019 Francouzi doufali v postupný útok na nejlepší tři týmy. Bohužel pro Renault se však naopak dostavil výkonností pokles a francouzská značka si v poháru konstruktérů pohoršila na páté místo. Předstihnul ji navíc McLaren se zákaznickými motory.
Francouzské monoposty navíc bojovaly s velmi nevyrovnanou výkonností na různých okruzích. Na příklad po skončení letní přestávky obsadil Daniel Ricciardo až čtrnácté místo ve Spa, poté ale dojel čtvrtý v Monze. Na skvělý závod v Itálii ale Renault s Ricciardem nedokázal navázat v Singapuru, kde z toho pro Australana opět bylo čtrnácté místo.
Z Ricciardových slov pro web motorsport.com vyplývá, že inženýři Renaultu někdy ne zcela chápali výkonnostní propady a jejich příčiny.
„Očekával jsem, že prožijeme horší chvíle, ty si konec konců prožije každý tým. Pokud Mercedes, který je zvyklý na vítězství, získá čtvrté místo, tak je to pro ně špatná chvíle.“
„V těch dobrých chvílích, když jsme skončili třeba v nejlepší pětce, tak jsem si říkal, že na to máme. Pak ale přišly ty horší chvíle a my se jen škrábali na hlavě a říkali si, že tak vzadu bychom přeci být neměli.“
„Nemáme auto aspirující na první pětku v každém závodě, ale čtrnácté místo? Mysleli jsme, že něco takového už máme za sebou. V takových chvílích přichází střet s realitou, kdy si uvědomíme, kolik práce stále leží před námi.“
I přes zmíněné obtížnosti Daniel Ricciardo ocenil přístup týmu, který se snažil špatné výsledky přetavovat v motivaci pro další práci. Australan také věří, že souboje ve středu pole mu pomohly s jeho jezdeckým vývojem. Pro motorsport.com popsal Ricciardo souboje ve středu pole jako „zábavné“.
„Nejdůležitější ze všeho je pochopit, jak být perfektní,“ myslí si Australan o možném budoucím progresu Renaultu.
„Je nutné zůstávat soustředěný. Vždy se snažíte dostat z auta maximum, zároveň je nutné uvědomovat si, co se stane, když to přeženete.“
„Když závodíte ve středu pole, tak je jasné, že vaše auto není tak dobré jako u pilotů na čele. Proto je třeba myslet na to, že když třeba uděláte smyk, tak ztratíte více času a více začnete přehřívat pneumatiky. Zaplatíte vyšší cenu.“
„Učení se o tom, kde být citlivější a kde na to více šlápnout, mě naučilo větší disciplíně,“ věří Ricciardo.
Foto: Getty Images / Charles Coates