Daniel Ricciardo v rozhovoru pro podcast The Howie Games zavzpomínal na tři sezóny, které u týmu Red Bull strávil po boku Maxe Verstappena. Australan se zaměřil na porovnání svého jezdeckého stylu s Holanďanovým a připustil, že se možná ke svému monopostu někdy choval až moc hezky.
Verstappen vystřídal po Ricciardově boku Daniila Kvjata v průběhu sezóny 2016 a v Barceloně zvítězil při svém debutu za Red Bull. Zkušenější Australan měl rázem vedle sebe nového týmového kolegu, který byl rychlý a drsný v chování k autu.
„Myslím, že Maxovou nevýhodou byla nevyspělost. Zároveň se o nic nezajímal, nezáleželo mu na lidech ani na rizicích. Prostě k tomu přistupoval takovým stylem, při kterém prostě chtěl řídit co nejtvrdším možným způsobem,“ vzpomínal Ricciardo na Verstappenovy první měsíce u rakouského týmu po povýšení ze sesterské stáje Toro Rosso.
„Pravděpodobně nechápal, že má zodpovědnost. Díky tomu závodil bez tlaku, což mu dobře vycházelo.“
Daniel Ricciardo toho s Maxem Verstappenem nezažil málo. Australan a Nizozemec byli týmovými kolegy po tři roky, poté Ricciarda zmámilo vábení Renaultu a Red Bull opustil. Ze tří sezón společného působení si Ricciardo odnesl celou řadu vzpomínek a poznatků.
„Od prvního dne u týmu si nebral servítky a vůbec se nestaral o nějakou ochranu materiálu nebo tak něco. Prostě to bral stylem všechno nebo nic,“ prozradil australský závodník na bývalého týmového parťáka.
„Já sám jsem byl pro změnu na auto někdy až moc hodný. Celkově to ale bylo dobré, vzájemně jsme posouvali jeden druhého.“
Během prvních dvou společných sezón skončil Ricciardo v šampionátu vždy před Verstappenem, v roce 2018 však Verstappen Ricciarda porazil o 79 bodů a v šampionátu skončil čtvrtý. Australan byl až šestý za pátým Bottasem.
Ricciardo aktuálně čeká na start své druhé sezóny v barvách Renaultu a dlouhá pauza je podle jeho slov „bolestivá“.
„Vždy jsem byl někdo, kdo miluje svoji práci a rád to dává najevo. Pomyšlení, že se jí nebudu moci věnovat ještě několik měsíců, je bolestivé. S týmem zůstávám maximálně v kontaktu. S ostatními piloty jsme navíc sdružení v asociaci a často si posíláme emaily.“
Foto: Getty Images / Mark Thompson