Mercedes
Valtteri Bottas vloni nevyhrál žádný závod, zatímco jeho týmový kolega získal titul. Letos se měl zrodit nový Bottas. Fin vyhrál v Austrálii, poté přidal ještě vítězství v Baku. Postupně ale začal na Hamiltona ztrácet. V Německu po nehodě nedojel. Hamilton navíc zažívá rekordní vstup do sezóny. Před letní přestávkou vyhrál osm závodů, což je nejvíce v jeho kariéře.
Foto: Activepictures / Jiří Křenek
Pokračování 2 / 6
Ferrari
Leclerc neměl úplně jednoduché počáteční podmínky. Do Ferrari přišel po pouhém roce u Sauberu a vedle sebe má čtyřnásobného mistra světa. Přesto je první část sezóny pro něj úspěšná. Dvakrát byl velmi blízko vítězství. V Bahrajnu měl problém s motorem, v Rakousku ho nakonec předjel Verstappen. Vítězství „na dosah“ se odrazily i ve statistikách. Leclerc má na kontě druhý nejvyšší počet kol ve vedení závodů.
Ale přišly i chyby. V Baku Leclerc boural v kvalifikaci, v Monaku musel po strategické chybě Ferrari startovat z konce pole a riskantní jízda mu nevyšla – boural. Cíl neviděl ani v Německu, kde na mokré trati boural.
Vettel sice dokončil všechny závody, ale ani pro něj nebyla sezóna ideální. V Bahrajnu se roztočil a vzhledem k tomu, že to bylo počtvrté v deseti závodech, dostal se pod tlak. Ve Velké Británii kolidoval s Verstappenem.
V Německu však předvedl stíhací jízdu, kdy se po startu z posledního místa dostal na stupně vítězů.
Pokračování 3 / 6
Red Bull
Red Bull je jedním ze dvou týmů, u kterého jsou tyto statistiky konečné. Albon totiž přechází k Red Bullu a Gasly se vrací do Toro Rosso.
Gasly na Verstappena v průběhu sezóny ztrácel. Jeho nejlepším umístěním bylo 4. místo ve Velké Británii.
Pokračování 4 / 6
Toro Rosso
Brit s s thajskými kořeny přišel do F1 s nulovými zkušenostmi. První kilometry ve voze F1 odjel až před testy. Vedle sebe měl navrátilce Daniila Kvjata.
Albonův debut se neobešel bez nehod. Boural už v prvním tréninku v Austrálii a také v Maďarsku. V závodech ale předvedl slušnou konzistenci. Body získal v pěti závodech. Kvjat bodoval šestkrát.
V Německu získal Kvjat druhé stupně vítězů v historii týmů. Tento výsledek se také postaral o bodový rozdíl mezi oběma jezdci.
Pokračování 5 / 6
Haas
Zůstane jezdecká sestava Haasu příští rok stejná? Zatím to vypadá, že nikoliv. Souboje týmových kolegů se letos vyostřily. V Silverstonu došlo i na vzájemnou kolizi.
Ze souboje zatím vychází lépe Magnussen, i když převážně jen bodově.
Grosjean si stěžoval na svůj vůz od Silverstonu se vrátil k balíčku z Austrálie. Grosjean nedokončil polovinu z dvanácti dosavadních závodů. Ve třech případech za to mohla technika, ve dvou poškození a jednou Grosjean odstoupil úmyslně, aby mohl vyměnit převodovku.
Pokračování 6 / 6
Williams
Za Williams jezdí v podstatě dva nováčci. Pro Russella je to první sezóna ve formuli 1. Kubica má hodně zkušeností, ale do F1 se vrátil po velmi dlouhé přestávce. V chaotickém závodě v Německu získal Kubica bod, ale ztráta na další týmy je tak velká, že Williamsu k odlepení se z posledního místa pomůže snad jen zázrak.
Zastávky v boxech a spolehlivost jsou dva prvky, na které se může Williams spolehnout. Kubica i Russell dokončili všechny závody. Přesto Kubica na Hamiltona a Verstappena ztratil 23 kol a 5 kol na týmového kolegu.