Nejzajímavější souboje týmových kolegů první části sezóny 2019

Jak vypadají nejzajímavější souboje týmových kolegů v první části letošní sezóny?

Mercedes

Valtteri Bottas vloni nevyhrál žádný závod, zatímco jeho týmový kolega získal titul. Letos se měl zrodit nový Bottas. Fin vyhrál v Austrálii, poté přidal ještě vítězství v Baku. Postupně ale začal na Hamiltona ztrácet. V Německu po nehodě nedojel. Hamilton navíc zažívá rekordní vstup do sezóny. Před letní přestávkou vyhrál osm závodů, což je nejvíce v jeho kariéře. 

Foto: Activepictures / Jiří Křenek

Pokračování 2 / 6

Ferrari

Leclerc neměl úplně jednoduché počáteční podmínky. Do Ferrari přišel po pouhém roce u Sauberu a vedle sebe má čtyřnásobného mistra světa. Přesto je první část sezóny pro něj úspěšná. Dvakrát byl velmi blízko vítězství. V Bahrajnu měl problém s motorem, v Rakousku ho nakonec předjel Verstappen. Vítězství „na dosah“ se odrazily i ve statistikách. Leclerc má na kontě druhý nejvyšší počet kol ve vedení závodů.

Ale přišly i chyby. V Baku Leclerc boural v kvalifikaci, v Monaku musel po strategické chybě Ferrari startovat z konce pole a riskantní jízda mu nevyšla – boural. Cíl neviděl ani v Německu, kde na mokré trati boural. 

Vettel sice dokončil všechny závody, ale ani pro něj nebyla sezóna ideální. V Bahrajnu se roztočil a vzhledem k tomu, že to bylo počtvrté v deseti závodech, dostal se pod tlak. Ve Velké Británii kolidoval s Verstappenem.

V Německu však předvedl stíhací jízdu, kdy se po startu z posledního místa dostal na stupně vítězů.

Pokračování 3 / 6

Red Bull

Red Bull je jedním ze dvou týmů, u kterého jsou tyto statistiky konečné. Albon totiž přechází k Red Bullu a Gasly se vrací do Toro Rosso.

Gasly na Verstappena v průběhu sezóny ztrácel. Jeho nejlepším umístěním bylo 4. místo ve Velké Británii. 

Pokračování 4 / 6

Toro Rosso

Brit s s thajskými kořeny přišel do F1 s nulovými zkušenostmi. První kilometry ve voze F1 odjel až před testy. Vedle sebe měl navrátilce Daniila Kvjata. 

Albonův debut se neobešel bez nehod. Boural už v prvním tréninku v Austrálii a také v Maďarsku. V závodech ale předvedl slušnou konzistenci. Body získal v pěti závodech. Kvjat bodoval šestkrát.

V Německu získal Kvjat druhé stupně vítězů v historii týmů. Tento výsledek se také postaral o bodový rozdíl mezi oběma jezdci.

Pokračování 5 / 6

Haas

Zůstane jezdecká sestava Haasu příští rok stejná? Zatím to vypadá, že nikoliv. Souboje týmových kolegů se letos vyostřily. V Silverstonu došlo i na vzájemnou kolizi.

Ze souboje zatím vychází lépe Magnussen, i když převážně jen bodově. 

Grosjean si stěžoval na svůj vůz od Silverstonu se vrátil k balíčku z Austrálie. Grosjean nedokončil polovinu z dvanácti dosavadních závodů. Ve třech případech za to mohla technika, ve dvou poškození a jednou Grosjean odstoupil úmyslně, aby mohl vyměnit převodovku.

Pokračování 6 / 6

Williams

Za Williams jezdí v podstatě dva nováčci. Pro Russella je to první sezóna ve formuli 1. Kubica má hodně zkušeností, ale do F1 se vrátil po velmi dlouhé přestávce. V chaotickém závodě v Německu získal Kubica bod, ale ztráta na další týmy je tak velká, že Williamsu k odlepení se z posledního místa pomůže snad jen zázrak.

Zastávky v boxech a spolehlivost jsou dva prvky, na které se může Williams spolehnout. Kubica i Russell dokončili všechny závody. Přesto Kubica na Hamiltona a Verstappena ztratil 23 kol a 5 kol na týmového kolegu.

Doporučujeme

Články odjinud