Nejvyšší teplota, nejkratší závod. Rekordy F1, které jste možná neznali

Přehled rekordů F1, o kterých jste možná nevěděli. Který závod byl nejdelší a který nejkratší? Ve kterém bylo nejvíce zastávek a ve kterém nejnižší teplota?

Klasifikováni jezdci

Ve formuli 1 jsme zažili celkem 10krát, že počet neklasifikovaných jezdců byl 0. Naposledy se tak stalo v Grand Prix Francie 2021. 

A opačná situace... Ve Velké ceně Monaka 1966 byli z 16 startujících klasifikováni jen 4 jezdci. Nejméně jezdců v cíli bylo ve Velké ceně Monaka 1996 – jen 3, ale celkem 7 jich bylo klasifikováno.

GettyImages-77328036.jpg
Monako 1966. Foto: Getty Images / Victor Blackman

Pokračování 2 / 9

Nejvíce a nejméně zastávek v boxech: 88 / 0

Nejvíce zastávek v boxech bylo oficiálně ve Velké ceně Maďarska 2011 – celkem 88. Nejméně ve Velké ceně Nizozemska 1961 na okruhu v Zandvoortu. Do boxů nezajel nikdo.

GettyImages-120257009.jpg
Maďarsko 2011. Foto: Getty Images / Mark Thompson

Pokračování 3 / 9

Nejvíce zastávek jednoho jezdce: 7

Alain Prost stavěl ve Velké ceně Evropy 1993 celkem 7krát. Dojel na třetím místě. Jenson Button byl ve Velké ceně Kanady 2011 v boxech šestkrát (včetně penalizace) a dokázal vyhrát. 

GettyImages-659224379.jpg
Foto: Getty Images /  Pascal Rondeau

Pokračování 4 / 9

Nejmenší a největší náskok v cíli: 0,01 s / 2 kola

Nejmenší náskok měl vítěz Grand Prix Itálie 1971. Peter Gethin porazil Ronnieho Petersona o 0,01 s. Třetí François Cevert ztratil na vítěze jen 0,09 s. Pět jezdců bylo v jedné sekundě.

Největší rozdíl mezi prvním a druhým byl ve Velké ceně Španělska 1969 (Jackie Stewart, Bruce McLaren) a GP Austrálie 1995 (Damon Hill a Olivier Panis), kde to byla dvě kola.

Pokud bychom chtěli čas, pak to byla Velká cena Portugalska 1958. Stirling Moss dojel před Mikem Hawthornem s náskokem 5 minut a 12 sekund.

f7ed4bd6-1d1e-4542-a53d-f72da7d7f0dc
GP Itálie 1971. Foto: Wikipedia, Public Domain

Pokračování 5 / 9

Nejdelší a nejkratší závod: 24 minut / 4 hodiny 4 minuty

Nejdelším závodem byla Velká cena Kanady 2011, která trvala 4 hodiny, 4 minuty a 39,537 s. Dnes už by podobná délka neměla být možná, protože od letošního roku je maximální možná délka závodu 3 hodiny.

Nejkratším závodem byla Grand Prix Austrálie 1991, která kvůli dešti trvala jen 14 kol nebo také 24 minut a 34,899 sekundy. 

Nejkratším nepřerušeným (bez červené vlajky) závodem byla Velká cena Itálie 2003, která trvala 1 hodinu, 14 minut a 19,838 sekundy.

GettyImages-115939717.jpg
GP Kanady 2011. Foto: Getty Images / Clive Rose

Pokračování 6 / 9

Nejvíce výjezdu safety caru: 6

Ve Velké ceně Kanady 2011 jsme viděli safety car na trati hned šestkrát. 

GettyImages-115932108.jpg
Safety car během Grand Prix Kanady 2011. Foto: Getty Images / Paul Gilham

Pokračování 7 / 9

Nejmenší rozdíl v kvalifikaci (čas pole position): 0 sekund

V kvalifikaci na Velkou cenu Evropy 1997 zajeli stejný čas hned tři jezdci: Jacques Villeneuve, Michael Schumacher a Heinz-Harald Frentzen. Měl hodnotu 1:21.072.

GettyImages-1919195.jpg
Foto: Getty Images / 
Michael Cooper

Pokračování 8 / 9

Nejdřívější a nejpozdější začátek sezóny: 1. ledna / 5. července

V letech 1965 a 1968 se na Nový rok jela Velká cena Jižní Afriky.

Nejpozdější začátek sezóny jsme měli vloni, kdy sezóna kvůli pandemii koronaviru začala až 5. července.

GettyImages-1254424465.jpg
Grand Prix Rakouska 2020. Foto: Getty Images

Pokračování 9 / 9

Nejvyšší / nejnižší teplota v závodě: 42,5 °C / 5 °C

Nejvyšší teplota byla naměřena ve Velké ceně Bahrajnu 2005. Teploměr ukazoval 42,5 °C. Největší zima pak byla ve Velké ceně Kanady 1978. Závod se odjel při teplotě jen 5 °C.

GettyImages-52676686.jpg
Grand Prix Bahrajnu 2005. Foto: Getty Images / Andreas Rentz

Doporučujeme

Články odjinud