Nejvíce se meziročně zlepšily týmy McLaren, Williams a RB. Alpine zůstal v podstatě na svém.
Max Verstappen získal vloni i letos v Bahrajnu pole position. Jeho čas byl letos o 0,529 sekundy rychlejší.
Vloni byl v kvalifikaci druhý Pérez. Nejbližším soupeřem z jiného týmu byl stejně jako letos Leclerc. Vloni byla jeho ztráta v Q3 0,292 sekundy, letos 0,228 s. Mercedes (Russell) vloni ztratil 0,632 sekundy, letos 0,306 sekundy, takže zhruba polovinu.
Všechny týmy meziročně zrychlily. Pneumatiky i pravidla zůstaly stejné. Zrychlení tak souvisí primárně s vývojem vozů. Reálně mohlo být zrychlení i větší. Letos je v Bahrajnu chladněji – v případě vzduchu i tratě dělá rozdíl zhruba 8 °C.
Ideální kola
V tabulce níže najdete ideální kola z letošní kvalifikace. Jedná se o součet nejlepších sektorových časů jezdce. Leclerc zajel lepší čas než Verstappen. Monačan ztrácel v prvním sektoru. Ve druhém a ve třetím byl nejrychlejší.
Tučně jsme zvýraznili jezdce, jejichž nejlepší čas odpovídal ideálnímu kolu. Pěkným příkladem je George Russell, kterého to vyneslo na třetí pozici, zatímco ostatní byli od svých ideálních kol dál – nejdál Lando Norris, který na své ideální kolo ztratil 0,2 sekundy. U Leclerca to bylo 0,081 s, u Verstappena 0,027 s.
P |
Jezdec |
Tým |
Čas |
Ztráta |
1 |
Charles Leclerc |
Ferrari |
1:29.084 |
|
2 |
Max Verstappen |
Red Bull |
1:29.152 |
0.068 |
3 |
Lando Norris |
McLaren |
1:29.405 |
0.321 |
4 |
Fernando Alonso |
Aston Martin |
1:29.440 |
0.356 |
5 |
Sergio Pérez |
Red Bull |
1:29.471 |
0.387 |
6 |
Carlos Sainz Jr. |
Ferrari |
1:29.485 |
0.401 |
7 |
George Russell |
Mercedes |
1:29.485 |
0.401 |
8 |
Lewis Hamilton |
Mercedes |
1:29.594 |
0.510 |
9 |
Oscar Piastri |
McLaren |
1:29.683 |
0.599 |
10 |
Nico Hülkenberg |
Haas |
1:29.851 |
0.767 |
11 |
Lance Stroll |
Aston Martin |
1:29.953 |
0.869 |
12 |
Júki Cunoda |
RB |
1:30.129 |
1.045 |
13 |
Alexander Albon |
Williams |
1:30.161 |
1.077 |
14 |
Daniel Ricciardo |
RB |
1:30.278 |
1.194 |
15 |
Kevin Magnussen |
Haas |
1:30.493 |
1.409 |
17 |
Valtteri Bottas |
Kick Sauber |
1:30.756 |
1.672 |
16 |
Čou Kuan-jü |
Kick Sauber |
1:30.756 |
1.672 |
18 |
Logan Sargeant |
Williams |
1:30.770 |
1.686 |
19 |
Esteban Ocon |
Alpine |
1:30.793 |
1.709 |
20 |
Pierre Gasly |
Alpine |
1:30.834 |
1.750 |
Meziroční rozdíly
Pokud se podíváme na letošní a loňská ideální kola, tak nejvíce zrychlil McLaren – o téměř 2 sekundy (!). Není to překvapivé. McLaren vloni nezačal zrovna dobře. Zlepšení přišlo až s vylepšením vozu v průběhu sezóny.
Na druhém místě je Williams, třetí tým RB (vloni AlphaTauri). Zlepšily se všechny týmy ale Alpine jen matematicky. Reálně zůstal na svém. Je to obrovský kontrast se zbytkem startovního roštu, který se zlepšil minimálně o 0,5 sekundy.
Tým |
Rozdíl |
McLaren |
-1,976 |
Willams |
-1,300 |
RB |
-1,271 |
Haas |
-0,958 |
Ferrari |
-0,916 |
Aston Martin |
-0,832 |
Mercedes |
-0,789 |
Kick Sauber |
-0,628 |
Red Bull |
-0,542 |
Alpine |
-0,033 |