Letecký pohled na okruh Zandvoort Foto: DTM

Letecký pohled na okruh Zandvoort Foto: DTM

Místní pláž leží rovnoběžně se startovní a cílovou rovinkou Foto: DTM

Místní pláž leží rovnoběžně se startovní a cílovou rovinkou Foto: DTM

Letecký pohled na hlavní tribunu, nejdelší rovinku a boxovou uličku Foto: DTM

Letecký pohled na hlavní tribunu, nejdelší rovinku a boxovou uličku Foto: DTM

Okruh Zandvoort, v pozadí pobřeží Severního moře Foto: DTM

Okruh Zandvoort, v pozadí pobřeží Severního moře Foto: DTM

Okruh Zandvoort, v pozadí pobřeží Severního moře Foto: DTM

Okruh Zandvoort, v pozadí pobřeží Severního moře Foto: DTM

Okruh Zandvoort, v pozadí pobřeží Severního moře Foto: DTM

Okruh Zandvoort, v pozadí pobřeží Severního moře Foto: DTM

Letecký pohled do paddocku Foto: DTM

Letecký pohled do paddocku Foto: DTM

Klikatá trať se vlní mezi písečnými dunami Foto: DTM

Klikatá trať se vlní mezi písečnými dunami Foto: DTM

Slavná jména holandského motorsportu vítají návštěvníky okruhu v Zandvoortu u hlavního vstupu Foto: Jiří Šlégl, F1sport

Slavná jména holandského motorsportu vítají návštěvníky okruhu v Zandvoortu u hlavního vstupu Foto: Jiří Šlégl, F1sport

Spolu s DTM zde v roce 2018 závodila i formule 3, takto vypadalo zázemí týmu Prema (monopost #4 patří Micku Schumacherovi) Foto: Jiří Šlégl, F1sport

Spolu s DTM zde v roce 2018 závodila i formule 3, takto vypadalo zázemí týmu Prema (monopost #4 patří Micku Schumacherovi) Foto: Jiří Šlégl, F1sport

Monopost formule 3 Dana Ticktuma v paddocku okruhu Zandvoort Foto: Jiří Šlégl, F1sport

Monopost formule 3 Dana Ticktuma v paddocku okruhu Zandvoort Foto: Jiří Šlégl, F1sport

Celý okruh obklopují písečné duny, z jedné můžete pozorovat i hlavní rovinku Foto: Jiří Šlégl, F1sport

Celý okruh obklopují písečné duny, z jedné můžete pozorovat i hlavní rovinku Foto: Jiří Šlégl, F1sport

Fanoušci v Zandvoortu sedí na písečných dunách Foto: Jiří Šlégl, F1sport

Fanoušci v Zandvoortu sedí na písečných dunách Foto: Jiří Šlégl, F1sport

První zatáčka okruhu Foto: Jiří Šlégl, F1sport

První zatáčka okruhu Foto: Jiří Šlégl, F1sport

Za hlavní rovinkou se rýsují budovy přímořského letoviska Zandvoort Foto: Jiří Šlégl, F1sport

Za hlavní rovinkou se rýsují budovy přímořského letoviska Zandvoort Foto: Jiří Šlégl, F1sport

Pohled na první zatáčku... Foto: Jiří Šlégl, F1sport

Pohled na první zatáčku... Foto: Jiří Šlégl, F1sport

...a ještě z jiného úhlu Foto: Jiří Šlégl, F1sport

...a ještě z jiného úhlu Foto: Jiří Šlégl, F1sport

Od moře trať směřuje mezi písečné duny Foto: Jiří Šlégl, F1sport

Od moře trať směřuje mezi písečné duny Foto: Jiří Šlégl, F1sport

Zadní pasáž okruhu, během závodního víkendu DTM lze celý obejít po písečných pěšinách Foto: Jiří Šlégl, F1sport

Zadní pasáž okruhu, během závodního víkendu DTM lze celý obejít po písečných pěšinách Foto: Jiří Šlégl, F1sport

Pro Zandvoort jsou typické štěrkové únikové zóny, bude návrat F1 znamenat jejich konec? Foto: Jiří Šlégl, F1sport

Pro Zandvoort jsou typické štěrkové únikové zóny, bude návrat F1 znamenat jejich konec? Foto: Jiří Šlégl, F1sport

Vnitřní technické pasáže, v pozadí hlavní tribuna a budovy města Zandvoort Foto: Jiří Šlégl, F1sport

Vnitřní technické pasáže, v pozadí hlavní tribuna a budovy města Zandvoort Foto: Jiří Šlégl, F1sport

Monoposty formule 3 projíždějí kolem jednoho z maršálských postů Foto: Jiří Šlégl, F1sport

Monoposty formule 3 projíždějí kolem jednoho z maršálských postů Foto: Jiří Šlégl, F1sport

Trať v Zandvoortu lemuje tráva a kačírek Foto: Jiří Šlégl, F1sport

Trať v Zandvoortu lemuje tráva a kačírek Foto: Jiří Šlégl, F1sport

Maršálský post Foto: Jiří Šlégl, F1sport

Maršálský post Foto: Jiří Šlégl, F1sport

Místo, kde se sbíhají dvě varianty tratě Foto: Jiří Šlégl, F1sport

Místo, kde se sbíhají dvě varianty tratě Foto: Jiří Šlégl, F1sport

Šikana v závěrečném sektoru Foto: Jiří Šlégl, F1sport

Šikana v závěrečném sektoru Foto: Jiří Šlégl, F1sport

Týmové kamiony Mercedesu srovnané v paddocku během víkendu DTM Foto: Jiří Šlégl, F1sport

Týmové kamiony Mercedesu srovnané v paddocku během víkendu DTM Foto: Jiří Šlégl, F1sport

Hlavní tribuna Foto: Jiří Šlégl, F1sport

Hlavní tribuna Foto: Jiří Šlégl, F1sport

Pohled na boxovou uličku Foto: Jiří Šlégl, F1sport

Pohled na boxovou uličku Foto: Jiří Šlégl, F1sport

Kamiony týmů DTM pečlivě srovnané v paddocku okruhu Foto: Jiří Šlégl, F1sport

Kamiony týmů DTM pečlivě srovnané v paddocku okruhu Foto: Jiří Šlégl, F1sport

Druhá sedadlová tribuna nad hlavní rovinkou, v pozadí je vidět střecha hlavní tribuny Foto: Jiří Šlégl, F1sport

Druhá sedadlová tribuna nad hlavní rovinkou, v pozadí je vidět střecha hlavní tribuny Foto: Jiří Šlégl, F1sport

Pláž u Severního moře je hned přes ulici Foto: Jiří Šlégl, F1sport

Pláž u Severního moře je hned přes ulici Foto: Jiří Šlégl, F1sport

Hlavní rovinka, pohled z hlavní tribuny Foto: Jiří Šlégl, F1sport

Hlavní rovinka, pohled z hlavní tribuny Foto: Jiří Šlégl, F1sport

Hlavní rovinka, pohled z hlavní tribuny Foto: Jiří Šlégl, F1sport

Hlavní rovinka, pohled z hlavní tribuny Foto: Jiří Šlégl, F1sport

Boxová ulička Foto: Jiří Šlégl, F1sport

Boxová ulička Foto: Jiří Šlégl, F1sport

Dlouhá pláž, kam až oko dohlédne... Foto: DTM

Dlouhá pláž, kam až oko dohlédne... Foto: DTM

Místní pláž leží rovnoběžně se startovní a cílovou rovinkou Foto: DTM
Letecký pohled na hlavní tribunu, nejdelší rovinku a boxovou uličku Foto: DTM
Okruh Zandvoort, v pozadí pobřeží Severního moře Foto: DTM
Okruh Zandvoort, v pozadí pobřeží Severního moře Foto: DTM
36
Fotogalerie

Největší výzva pro Pirelli v příštím roce? Zrekonstruovaný Zandvoort

Formule 1 se v příštím roce vrátí na okruh Zandvoort a pro Pirelli i týmy to bude velká výzva.

Na okruhu v Zandvoortu vystřídala závodní vozy těžká technika. Začala rekonstrukce okruhu před návratem formule 1 v příštím roce.

Každý okruh v kalendáři je různě náročný na pneumatiky. Zandvoort ale bude mít jednu specialitu – poslední zatáčka bude klopená o 18 stupňů. Sklon 32 % bude znamenat, že mezi horní a spodní části okruhu bude výškový rozdíl 4 metry. Klopení bude dvakrát větší než v Indianapolis.

V roce 2005 se v USA odehrál jeden z největších „skandálů“ v moderní formuli 1. Většina startovního pole závod bojkotovala a po zahřívacím kole zamířila do boxů. Na vině byly pneumatiky Michelin, které se v průběhu víkendu ukázaly ve staré cihelně jako nebezpečné.

Může se podobná situace opakovat v Zandvoortu? Pirelli se už připravuje, ale upozorňuje, že má jen omezené možnosti.

„Jediné, co můžeme udělat, je reagovat na to prostřednictvím tlaku. Budeme muset zvýšit počáteční tlak,“ řekla Mario Isola pro Autosport.

„Když se podíváte na pravidla, jsme povinni zůstat celý rok na stejné konstrukci a stejné specifikaci, takže nemůžeme navrhnout pneumatiku pro klopení a nemůžeme navrhnout specifickou konstrukci pro Zandvoort.“

Pirelli už dostalo data a provedlo simulace. „Provedli jsme simulace, ve kterých byla trať zcela plochá a pak s klopením, takže můžete vidět rozdíl, pokud jde o další zatížení pneumatiky.“

„Abychom teď provedli řádné vyšetřování, musíme obdržet simulace od týmů. Pak budeme v pozici, abychom definovali tlak.“

Doporučujeme

Články odjinud