Největší výzva pro Pirelli v příštím roce? Zrekonstruovaný Zandvoort

Formule 1 se v příštím roce vrátí na okruh Zandvoort a pro Pirelli i týmy to bude velká výzva.

Na okruhu v Zandvoortu vystřídala závodní vozy těžká technika. Začala rekonstrukce okruhu před návratem formule 1 v příštím roce.

Každý okruh v kalendáři je různě náročný na pneumatiky. Zandvoort ale bude mít jednu specialitu – poslední zatáčka bude klopená o 18 stupňů. Sklon 32 % bude znamenat, že mezi horní a spodní části okruhu bude výškový rozdíl 4 metry. Klopení bude dvakrát větší než v Indianapolis.

V roce 2005 se v USA odehrál jeden z největších „skandálů“ v moderní formuli 1. Většina startovního pole závod bojkotovala a po zahřívacím kole zamířila do boxů. Na vině byly pneumatiky Michelin, které se v průběhu víkendu ukázaly ve staré cihelně jako nebezpečné.

Může se podobná situace opakovat v Zandvoortu? Pirelli se už připravuje, ale upozorňuje, že má jen omezené možnosti.

„Jediné, co můžeme udělat, je reagovat na to prostřednictvím tlaku. Budeme muset zvýšit počáteční tlak,“ řekla Mario Isola pro Autosport.

„Když se podíváte na pravidla, jsme povinni zůstat celý rok na stejné konstrukci a stejné specifikaci, takže nemůžeme navrhnout pneumatiku pro klopení a nemůžeme navrhnout specifickou konstrukci pro Zandvoort.“

Pirelli už dostalo data a provedlo simulace. „Provedli jsme simulace, ve kterých byla trať zcela plochá a pak s klopením, takže můžete vidět rozdíl, pokud jde o další zatížení pneumatiky.“

„Abychom teď provedli řádné vyšetřování, musíme obdržet simulace od týmů. Pak budeme v pozici, abychom definovali tlak.“

Další článek: Formule 1 přichází do mobilní hry Real Racing 3

13. prosince | Před 20 lety usedl Fernando Alonso poprvé do vozu formule 1. V Jerezu se zúčastnil testů s Minardi.
12. prosince | Kubica dnes v Jerezu testuje vůz DTM od BMW.
10. prosince | Pirelli už nominovalo pneumatiky pro Austrálii, Bahrajn, Vietnam a Čínu: ve všech případech C2, C3, C4