Největší výzva pro Pirelli v příštím roce? Zrekonstruovaný Zandvoort

Formule 1 se v příštím roce vrátí na okruh Zandvoort a pro Pirelli i týmy to bude velká výzva.

Na okruhu v Zandvoortu vystřídala závodní vozy těžká technika. Začala rekonstrukce okruhu před návratem formule 1 v příštím roce.

Každý okruh v kalendáři je různě náročný na pneumatiky. Zandvoort ale bude mít jednu specialitu – poslední zatáčka bude klopená o 18 stupňů. Sklon 32 % bude znamenat, že mezi horní a spodní části okruhu bude výškový rozdíl 4 metry. Klopení bude dvakrát větší než v Indianapolis.

V roce 2005 se v USA odehrál jeden z největších „skandálů“ v moderní formuli 1. Většina startovního pole závod bojkotovala a po zahřívacím kole zamířila do boxů. Na vině byly pneumatiky Michelin, které se v průběhu víkendu ukázaly ve staré cihelně jako nebezpečné.

Může se podobná situace opakovat v Zandvoortu? Pirelli se už připravuje, ale upozorňuje, že má jen omezené možnosti.

„Jediné, co můžeme udělat, je reagovat na to prostřednictvím tlaku. Budeme muset zvýšit počáteční tlak,“ řekla Mario Isola pro Autosport.

„Když se podíváte na pravidla, jsme povinni zůstat celý rok na stejné konstrukci a stejné specifikaci, takže nemůžeme navrhnout pneumatiku pro klopení a nemůžeme navrhnout specifickou konstrukci pro Zandvoort.“

Pirelli už dostalo data a provedlo simulace. „Provedli jsme simulace, ve kterých byla trať zcela plochá a pak s klopením, takže můžete vidět rozdíl, pokud jde o další zatížení pneumatiky.“

„Abychom teď provedli řádné vyšetřování, musíme obdržet simulace od týmů. Pak budeme v pozici, abychom definovali tlak.“

Další článek: Formule 1 přichází do mobilní hry Real Racing 3

16. září | V Turecku prodali během šesti hodin 40 tisíc lístků ze 100 tisíc plánovaných. Není divu, lístek stojí 30 tureckých lir (cca 90 Kč).
16. září | Hamilton měl při restartu problém s brzdami, ze kterých se kouřilo a dokonce vyšlehl plamen. Tým uvedl, že to bylo způsobené nižším chlazením brzd kvůli profilu okruhu.
14. září | Zemřel Břetislav Enge... otec jediného českého pilota ve F1, který byl sám skvělým závodníkem.

24 hodin Le Mans

Čtvrtek 17. září 2020
1. trénink 10.00–13.00
2. trénink 14.00–17.00 (ES2)
Kvalifikace 17.15–18.00 (ES2)
3. tréninik 20.00–00.00 (ES1)
Pátek 18. září 2020
4. trénink 10.00–11.00 (ES1)
Hyperpole 11.30–12.00 (ES1)
Sobota 19. září 2020
Warm-up 10.30-10:45 (ES1)
Start závodu 14.30 (ES1)