Největší vliv na předjíždění mají okruhy, připomíná Newey

Atraktivita závodů formule 1 je z nemalé míry dána počtem soubojů na trati a předjížděcími manévry. FIA se v tomto ohledu zaměřila na konstrukci vozů, ale množí se ohlasy, podle kterých je třeba se věnovat především samotným okruhům.

Nedávno poukázal na nevhodný profil některých tratí technický ředitel Williamsu Sam Michael, nyní se k němu přidal Adrian Newey z Red Bullu, podle něhož je třeba věnovat více pozornosti úpravám okruhů.

"Myslím si, že největší vliv mají pravděpodobně okruhy. Všichni na to rádi zapomínají, protože se obecně předpokládá, že je snazší změnit vozy než okruhy," řekl Newey pro Racecar Engineering.

Závislost atraktivity závodů na okruzích se dá podle šéfa týmu McLaren Martina Whitmarshe objektivně dokázat.

"Pokud závodíme řekněme na 18 okruzích, které mají celkem 350 zatáček, tak 90 procent předjížděcích manévrů za rok se stane jen v 10 zatáčkách," uvedl pro F1 Racing.

"Také je třeba se podívat na zatáčky, které jim předcházejí. Skutečnost, že se předjíždí v tak malém počtu zatáček, dokazuje, že to závisí na okruzích."

V uplynulých letech FIA zavedla několik větších změn, aby usnadnila jezdcům předjíždění. Zakázala elektronické pomůcky řízení, zvýšila mechanický přítlak na úkor aerodynamického, snížila turbulence za vozem, zavedla nastavitelná přední přítlačná křídla a povolila KERS. Žádná opatření ale očekávání nenaplnila.

Diskuze (20) Další článek: Sauber už má druhého jezdce, nechce ale prozradit
10. prosince | Zajímavé. Podle webu odkaz míří bývalý šéf Porsche v LMP1 Andreas Seidl do vedení McLarenu.
7. prosince | Oprava: Gala FIA zdá se už teď. odkaz
6. prosince | Toto Wolff prozradil, že si při oslavách titulu poranil přední zkřížený vaz.
6. prosince | Jak se vám líbila letošní sezóna? Oznámkujte ji jako ve škole