Největší starosti mají u Force Indie se zákazem tankování v závodech

Force India má letos výhodu v kontinuitě s dodavatelem motorů a jezdci, takže se může soustředit na nová pravidla. Nejvíce času tráví nad analýzami dopadů zákazu tankování v průběhu závodů.

Inženýři museli nejdříve určit, jak velkou nádrž vůz potřebuje, aby bez problémů zvládl každou Grand Prix bez dotankování paliva.

"Postupovali jsme systematicky," řekl závodní šéfinženýr Dominic Harlow. "Zabývali jsme se vším, co by mohlo mít dopady na spotřebu paliva - odpor vzduchu, okruhy, jezdecký styl, využití motoru, samotné palivo. Udělali jsme odhady s ohledem na rok 2010 a stanovili jsme předpověď podle okruhu, který je nejhorší na spotřebu, což je teď Valencie."

"Pak musíte vzít v potaz několik faktorů v oblasti designu, jako je skutečnost, že vyrobená nádrž nebude nikdy úplně stejná jako ta vypočítaná, je to trochu nepřesná věda."

V souvislosti se zákazem tankování pak musí tým také připravit strategie v oblasti pneumatik. Jezdci budou muset i letos použít v každém suchém závodě dvě směsi. Ta měkčí může být pro plně natankovaný vůz nevhodná.

"Je to velká a neprozkoumaná oblast," uvedl Harlow. "Co se týče spotřeby paliva a pneumatik, ještě nás čeká hodně modelování. Podle toho, kde budeme závodit, si myslím, že budou týmy na začátku závodů opatrnější."

Pro diváky by však měl zákaz tankování přinést zajímavější podívanou. Podle Harlowa se totiž ukáže, kdo je skutečně dobrý jezdec.

"Vyvážení vozu se bude s ubývajícím palivem hodně měnit," řekl. "To je myslím další výzva a jako vždy ty nejlepší budou vpředu. Ve výhodě budou ti, kteří se rychle učí. A nám tím pádem nahrává kontinuita a relativně zkušení jezdci. Na mokru bude větší hmotnost vozů dalším zajímavým faktorem a pravděpodobně to zdůrazní rozdíly mezi jezdci ještě více než v minulosti."

Ve Force Indii jsou optimisté především kvůli skutečnosti, že od začátku vyvíjejí nový vůz pro pohonné ústrojí od McLaren-Mercedesu. Loni rozhodl majitel týmu Vidžaj Mallya během zimní přestávky, že tým změní dodavatele motorů a inženýři museli některé části monopostu rychle přepracovat. Harlow dodal, že nezažil s týmem lepší zimní přestávku, než je ta letošní. Na klidu a sebedůvěře všem přidávají výsledky z loňské sezóny.

Další článek: Vůz týmu Campos Meta prošel nárazovými testy FIA

20:46 | Po Ericssonovi uspěl v Detroitu McLaren. Pato O'Ward vyhrál po startu z 16. místa.
11:27 | Osmihodinovka v Portimau odstartuje v neděli ve 12:00. Přímý přenos vysílá Eurosport 2 od 15:00 do 18:30, závěr závodu poté nabídne Eurosport 1 od 18:30 do 20:30. Komentují Jiří Šlégl a Martin Straka...
12. června | Marcus Ericsson vyhrál závod IndyCar v Detroitu. Pomohla mu nehoda Grosjeana. Pro Ericssona je to první vítězství od roku 2013 (GP2).
12. června | Jedna z nejhorších věcí, které se mohou v motorsportu stát... zaseknutý plynový pedál. Felix Rosenquist je při vědomí a snad ok. odkaz

GP Francie 2021

Pátek 18. června 2021
1. trénink 11.30–12.30
2. trénink 15.00–16.00
Sobota 19. června 2021
3. trénink 12.00–13.00
Kvalifikace 15.00–16.00
Neděle 20. června 2021
Závod 15.00