Ferrari se ve srovnání se začátkem roku podařilo významně vylepšit F2012, ale pořád není spokojené, protože není nejlepší.
Když monopost Ferrari vyjel do zimních testů, potýkal se s problémy téměř ve všech oblastech, od přítlaku, přes trakci až po maximální rychlost. Mnoho neduhů ale maranellští inženýři vyřešili a teď jsou soustředěni na aerodynamiku.
"Řekl bych, že nejdůležitější je zvýšit přítlak vozu, aniž bychom ztratili efektivnost," vysvětloval šéf týmu Stefano Domenicali. "Takže si musíme udržet rychlost při dostatečné přilnavosti. Musíme si udržet trakci v pomalých zatáčkách a zachovat silné stránky vozu, které jsou v každém případě důležité."
Ferrari teď ale má trochu více klidu na práci, díky vedení v šampionátu jezdců tlak trochu polevil. Na jakékoliv uspokojení je ale příliš brzy.
"Ano, taková je klasifikace a my s tímto výsledkem můžeme být samozřejmě jen spokojení. Ale nesmíme zapomínat na to, že pořád máme ztrátu, kterou musíme dohnat," upozornil Domenicali. "Musíme pracovat až do konce a auto pořád vylepšovat.
"Že je klasifikace tak vyrovnaná, znamená, že máme mnoho silných konkurentů. Proto opakuji, že doma musíme pracovat na vylepšování vozu, abychom na trati přestali ztrácet."
Formuli 1 teď čeká závod v Montrealu. Okruh Gillesa Villeneuva by měl F2012 spíš vyhovovat. "Samozřejmě přivezeme pár úprav zamířených na kanadský okruh, plánujeme to tak na všechny závody, stejně to dělají všichni ostatní."
"Šampionát nakonec vyhraje ten, kdo bude na vůz nasazovat věci, které dobře fungují, a hlavně ten, kdo dokáže perfektně pracovat s pneumatikami," dodal Domenicali.