Nejtěžší při startech je práce s pneumatikami, vysvětluje Webber své potíže

Mark Webber má letos problémy při startech do závodů a ztrácí pozice. Startovní procedura je totiž komplikovaná a není snadné ji zvládnout správně, především kvůli pneumatikám.
Nejtěžší při startech je práce s pneumatikami, vysvětluje Webber své potíže

Webber dojel do cíle Singapurské Grand Prix jako třetí, což nepovažuje za špatný výsledek, ale úplně spokojený také nebyl.

"Bylo to další vítězství mého týmového kolegy Sebastiana Vettela, dalo by se říct, že další normální závod. Nedá se říct, že by si svůj úspěch nezasloužil," uvedl australský závodník pro BBC. "Já jsem získal podle mě celkem solidní jízdou třetí místo za mclarenem Jensona Buttona. Bývalo by bylo hezké získat pro Red Bull dvojité vítězství, ale já jsem měl další mizerný start, což je letos tak trochu ohraná písnička."

"Na tomto aspektu závodů musím pracovat, protože je mnohem těžší bojovat, když jste od prvního kola v defenzivě. Sebův start také nebyl brilantní, Jenson se na něj dotahoval, ale v Singapuru je do první zatáčky krátká vzdálenost, takže ho udržel za sebou. V Malajsii nebo Barceloně by to mohlo dopadnout jinak. V Belgii jsem neodstartoval špatně vlastní vinou. Ale v neděli jsem mohl udělat pár věcí lépe."

Podle Webbera jsou letošní starty do závodů těžší než dřív, a to kvůli pneumatikám Pirelli. Není snadné s vozem zacházet tak, aby jezdec přiměl italské obutí k maximálnímu výkonu po zhasnutí červených světel.

"Kvůli pravidlům to mají inženýři těžké, aby zvládli starty dobře, protože elektronika pro starty a jiné takové pomůcky, které omezují prokluz kol, nejsou povolené," vysvětloval. "Jezdci také musí dělat hodně. Nemůžu zacházet do detailů, ale před startem musíme projít několik procedur."

"Když zhasnou světla, na volantu rychle pustíme jednu páčku spojky a druhou uvolňujeme postupně - tu jezdec používá, aby ovlivňoval přilnavost zadních kol. Letos jsme svědky největších fluktuací na startech za poslední léta, což je dáno čistě pneumatikami Pirelli a jejich výkonností při rozjezdu. Je těžké řídit jejich přilnavost na startu, ale pokud se vám to podaří, jako Fernandu Alonsovi v Monze, je to velký rozdíl."

Je to právě Alonso, s kým Webber v posledních závodech často bojuje na trati, a to také kvůli tomu, že se za něj propadne na startu, a pak ho musí předjet zpět. Na trati se se španělským rivalem potkal Australan i v Singapuru a znovu byl úspěšný.

"Slyšel jsem některé lidi říkat, že jsem Fernanda nachytal, když zaspal, ale abych byl férový, blokovalo ho toro rosso, které bylo před námi," řekl Webber ke svému předjížděcímu manévru. "V té době jsem nevěděl, kdo to byl, ale pak jsem zjistil, že Jaime Alguersuari. Toro Rosso jsou vozy, které tradičně uhýbají spíš později."

"Byl to přínosný manévr, protože jsem měl zhruba stejně staré pneumatiky jako Fernando, což znamená, že nebýt Alguersuariho, asi by mi trvalo několik kol déle, než bych předjel, musel bych čekat, až mu odejdou pneumatiky."

V závěru závodu se Webber snažil dohnat Buttona, ale když zjistil, že to nedokáže, soustředil se na bezpečné dojetí do cíle na třetím místě.

Diskuze (12) Další článek: Virgin nemá v plánu nasadit KERS ani v roce 2012
22:01 | Sebastiana Vettela čeká nasazení nové pohonné jednotky a start z konce startovního pole.
21. října | F2 a F3 sníží extra body. Za pole position budou 2 body (místo 4) a za nejrychlejší kolo 1 (místo 2).
21. října | Podle Seven News zvažuje Sydney uspořádání závodu F1. Chce nahradit Melbourne.
21. října | Dnes před 14 lety získalo Ferrari poslední titul mezi jezdci. Kimi Räikkönen porazil o 1 bod Lewise Hamiltona a Fernanda Alonsa.

GP USA 2021

Pátek 22. října 2021
1. trénink 18.30–19.30
2. trénink 22.00–23.00
Sobota 23. října 2021
3. trénink 20.00–21.00
Kvalifikace 23.00–00.00
Neděle 24. října 2021
Závod 21.00