Nedávná anketa Asociace jezdců Grand Prix (GPDA) se zaměřila také na značky a sponzory, které vidíme ve formuli 1.
Ankety se před časem zúčastnilo více než 130 tisíc fanoušků ze 194 zemí. Podle průzkumu je nejsilnější značkou Red Bull. Ten v F1 vlastní hned dva týmy a také má velký juniorský program, který do motorsportu přivedl řadu jezdců.
„Je skvělé vidět tyto výsledky, pokud jde o uznání pro značku a to zejména v porovnání s dalšími značkami,“ řekl Christian Horner pro Motorsport.com
Red Bull získal 46%, na druhém místě skončil Shell, který sponzoruje Ferrari už dlouhá desetiletí (27%). Na třetím místě skončil další sponzor Scuderie – Marlboro (24%) a to přesto že už pár let figuruje v F1 kvůli zákazu tabákové reklamy nepřímo.
Čtvrté místo obsadili shodně Martini (Williams) a Petronas (Mercedes) – 22%. Až šestý se umístil hlavní sponzor Ferrari Santander (20%), následovaný dodavatelem pneumatik Pirelli (14%), Ferrari (13%), Mercedesem (13%) a značkou Rolex (11%).
Umístění Ferrari až na 8. sdíleném místě s Mercedesem může být překvapivé, ale může za to znění otázky v anketě: „Vyjmenujte pět značek nebo firem, které vás napadnou jako sponzoři Grand Prix závodů, týmů, jezdců apod.“ Ferrari přece jen málo lidí vnímá jako sponzora.
Foto: Getty Images / Mark Thompson