Nejsilnější značkou v F1 mezi sponzory je Red Bull

Nedávná anketa Asociace jezdců Grand Prix (GPDA) se zaměřila také na značky a sponzory, které vidíme ve formuli 1.
Nejsilnější značkou v F1 mezi sponzory je Red Bull

Ankety se před časem zúčastnilo více než 130 tisíc fanoušků ze 194 zemí. Podle průzkumu je nejsilnější značkou Red Bull. Ten v F1 vlastní hned dva týmy a také má velký juniorský program, který do motorsportu přivedl řadu jezdců.

Räikkönen je nejpopulárnějším jezdcem (a další výsledky ankety)

Räikkönen je nejpopulárnějším jezdcem (a další výsledky ankety)

„Je skvělé vidět tyto výsledky, pokud jde o uznání pro značku a to zejména v porovnání s dalšími značkami,“ řekl Christian Horner pro Motorsport.com

Red Bull získal 46%, na druhém místě skončil Shell, který sponzoruje Ferrari už dlouhá desetiletí (27%). Na třetím místě skončil další sponzor Scuderie – Marlboro (24%) a to přesto že už pár let figuruje v F1 kvůli zákazu tabákové reklamy nepřímo.

Čtvrté místo obsadili shodně Martini (Williams) a Petronas (Mercedes) – 22%. Až šestý se umístil hlavní sponzor Ferrari Santander (20%), následovaný dodavatelem pneumatik Pirelli (14%), Ferrari (13%), Mercedesem (13%) a značkou Rolex (11%).

Umístění Ferrari až na 8. sdíleném místě s Mercedesem může být překvapivé, ale může za to znění otázky v anketě: „Vyjmenujte pět značek nebo firem, které vás napadnou jako sponzoři Grand Prix závodů, týmů, jezdců apod.“ Ferrari přece jen málo lidí vnímá jako sponzora.

Foto: Getty Images / Mark Thompson

 

Další článek: Technika v Maďarsku: Novinky McLarenu, Ferrari i Red Bullu

12:18 | Velká cena Japonska letos začne o hodinu dříve (13:10), což bude v 6:10 našeho času.
28. ledna | Mercedes už nastartoval motor ve svém voze..
28. ledna | Haas představí nový vůz v den testů v 8:00.
27. ledna | Eric Boullier na Paul Ricardu povýšil. Nyní je už výkonným ředitelem francouzské GP.