Nejsem velký fanoušek motorsportu, říká technický ředitel Williamsu

Mike Coughlan přiznal, že ho technické vedení Williamsu baví z jiných důvodů, než je účast ve vrcholové motoristické disciplíně.
Nejsem velký fanoušek motorsportu, říká technický ředitel Williamsu

Coughlan přišel k Williamsu v roce 2011 a tým je od té doby na vzestupu. "Nejsem velký fanoušek motoristických závodů, ale jsem velmi soutěživý," uvedl pro Reuters. "Baví mě práce inženýra, užívám si práci u Williamsu, uvědomuji si historii této rodiny, jména a týmu. Téměř každý den hovořím s Patrickem (Headem, spoluzakladatel týmu) a zoufale chci, aby se nám dařilo."

Před příchodem k Williamsu si Coughlan musel dát tříletou přestávku, protože byl coby jeden z hlavních aktérů špionážní aféry McLarenu a Ferrari donucen svoji pozici v britském týmu opustit.

Během tohoto období pracoval mimo jiné na obrněném vojenském vozidle, což s odstupem času považuje za jednu z nejlepších pracovních zkušeností. "Vrcholem mé kariéry bylo, když jeden generálmajor řekl: 'To, co jste udělal pro možnosti přežití, zachrání 200 dětských životů.'"

Práce pro armádu však měla i další přínosy. "Když se podívám na své začátky v motorsportu, bylo tam tolik emocí. Teď je to mnohem klidnější. Motorsport a formule 1 zvlášť se velmi izolují, myslí si o sobě, že jsou velmi sofistikované, čímž si ve srovnání s ostatními sporty skoro škodí."

"Ale já jsem strávil tři roky vývojem vojenského vozidla, které mělo zajišťovat přežití, a hodně jsem se při tom naučil. Když mě Adam (Parr, bývalý ředitel Williamsu) poprvé oslovil, řekl jsem mu: 'Zaručuji vám, že jsem mnohem lepší inženýr než před třemi lety, protože jsem viděl jiná prostředí a způsoby práce ostatních lidí.'"

Po příchodu do Williamsu Coughlan moc nezkoumal, jak tým funguje, ale rovnou začal prosazovat své postupy. "Neměl jsem čas zjišťovat, jestli jsou jejich různé systémy lepší než ty moje. Jen jsem řekl, že to budeme dělat podle mě, protože jde o můj zadek."

Coughlan z velké části dohlížel na vývoj loňského FW34, ale u jeho zrodu nestál. Teprve až letošní vůz FW35 byl vyvíjen zcela pod jeho taktovkou. Je přesvědčený, že je nové auto lepší, ale ani to loňské nebylo špatné.

"Jako tým jsme cítili, že nám utekly některé příležitosti," přiznal o sezóně 2012. "Byly to některé hlouposti v kvalifikacích, také některé konstrukční věci na voze, které jsme pro letošek vyřešili."

"Byli jsme přesvědčení, že skutečným odrazem rychlosti našeho vozu by bylo páté místo v šampionátu, ale pointa je ta, že jsme ty výsledky neměli. Musíme je mít teď. Myslím, že páté místo je určitě dosažitelné, a to je náš cíl. Chceme se posunout na páté místo, probít se mezi prvních pět."

Další článek: Video: Uvnitř vozu formule 1 - Pitotova trubice

13:33 | Jak okomentovali kolizi mezi Hamiltonem a Verstappenem komentátoři napříč světem: odkaz
13:12 | Roman Staněk vyhrál druhý závod víkendu Euroformule Open v Imole.
23. července | Jezdci Ferrari opět testovali ve Fioranu s vozem SF71H. Důvod není znám, ale může to souviset s kalibrací nového simulátoru, která právě probíhá...

GP Maďarska 2021

Pátek 30. července 2021
1. trénink 11.30–12.30
2. trénink 15.00–16.00
Sobota 31. července 2021
3. trénink 12.00–13.00
Kvalifikace 15.00–16.00
Neděle 1. srpna 2021
Závod 15.00