Nejsem jen jezdec ze simulátoru, chce dokázat Giovinazzi

Rezervní pilot Ferrari Antonio Giovinazzi si v roce 2017 připsal své dva jediné dosavadní starty v grand prix formule 1. Čtyřiadvacetiletý Ital by se však do „královny motorsportu“ rád vrátil.
Nejsem jen jezdec ze simulátoru, chce dokázat Giovinazzi

Giovinazzi se v roce 2016 stal vicemistrem GP2 a o rok později nahradil u Sauberu ve dvou závodech zraněného Pascala Wehrleina. Zároveň se zúčastnil několika volných tréninků s monoposty Sauber a Haas. Tím však prozatím jeho aktivní působení ve formuli 1 skončilo.

Italský pilot se v sezóně 2017 oficiálně stal třetím pilotem Scuderie a ve své nové roli začal trávit množství času na simulátoru. Giovinazzimu však současný post nestačí a chtěl by ve formuli 1 opět závodit.

„Nejsem jen jezdec pro simulátory, chci být v autě. To je můj cíl pro příští rok,“ řek Giovinazzi pro Autosport.

„Chci dostat příležitost, abych viděl, zda – li jsem připravený. Chci ukázat, že jsem dobrý pilot a ne jen jezdec dobrý pro simulátor.“

„Už teď jsem samozřejmě šťastný, protože jsem třetím pilotem Ferrari. To je sen pro spoustu jezdců. Když jsem podepsal smlouvu s Ferrari, tak se splnil ten můj.“

„Je těžké nebýt v autě, ale já stále čekám. Jak už jsem říkal, chci dostat příležitost ukázat všem, jak dobrý jezdec jsem.“

V této sezóně se Antonio Giovinazzi zúčastnil dvou volných tréninků s týmem Sauber a nyní doufá, že by mu to mohlo pomoci k zisku závodního angažmá pro rok 2019 právě u švýcarské stáje.

„Za celý tým jsem velmi šťastný, všichni v Sauberu odvádějí skvělou práci. Musím teď ale počkat. Nyní se snažíme získat co možná nejlepší vůz a já chci poznat všechny lidi ze stáje. Pokud bych pak s nimi podepsal, tak už bych znal tým a byl bych připravený.“

Foto: Getty Images / Charles Coates

Další článek: Villeneuve o přestupu Ricciarda: Já to říkal!

14:33 | Zak Brown má důvod k oslavě. Jeho United Autosports vyhrál 24h Le Mans v kategorii LMP2.
10:43 | 45. narozeniny dnes slaví bývalý jezdec Williamsu či McLarenu a dvojnásobný vítěz Indy 500 Juan Pablo Montoya... toho času v Le Mans.
22:37 | FIA chce udělat "co bude v jejích silách", aby termín Le Mans v příštím roce nekolidoval se závodem F1.
16. září | V Turecku prodali během šesti hodin 40 tisíc lístků ze 100 tisíc plánovaných. Není divu, lístek stojí 30 tureckých lir (cca 90 Kč).

24 hodin Le Mans

Čtvrtek 17. září 2020
1. trénink 10.00–13.00
2. trénink 14.00–17.00 (ES2)
Kvalifikace 17.15–18.00 (ES2)
3. tréninik 20.00–00.00 (ES1)
Pátek 18. září 2020
4. trénink 10.00–11.00 (ES1)
Hyperpole 11.30–12.00 (ES1)
Sobota 19. září 2020
Warm-up 10.30-10:45 (ES1)
Start závodu 14.30 (ES1)