Red Bull Racing vede nejen tabulky šampionátů, ale také hodnocení týmů podle rychlosti práce mechaniků v boxové uličce.
Od zákazu tankování se týmy předhánějí, kdo bude při výměně kol nejrychlejší. Rekord drží Red Bull, který přezul Webbera v Malajsii za 2,05 sekundy, přičemž celá zastávka do rozjezdu vozu trvala 2,18 sekundy (připočítává se reakční čas pilota).
A Red Bull vede také hodnocení podle průměrného trvání pit stopu v první polovině letošní sezóny, zatímco v druhé polovině té loňské kraloval McLaren. Ukazují to data Mercedesu. "V průměru jsme byli o tři desetiny rychlejší než Red Bull, teď je to obráceně," přiznal sportovní šéf McLarenu Sam Michael v rozhovoru pro Auto Motor und Sport.
Red Bull je rovněž autorem letošních pěti nejrychlejších zastávek v boxech, od zastavení po rozjezd vozu mají hodnoty 2,13 až 2,20 sekundy, realizoval je v Malajsii, Španělsku a Německu.
Na opačném konci tabulky jsou na první pohled překvapivě týmy Force India a Williams, ovšem na jejich průměr mělo vliv několik problémy prodloužených zastávek.
Kvůli incidentu, který způsobilo Webberovo uvolněné kolo v Německu, bude FIA od Singapuru požadovat zdvojení systému přichycení kola. Red Bull už takové řešení dobrovolně nasadil v Maďarsku, což mu prodloužilo pit stopy o půl sekundy.
Průměrné časy zastávek v boxech
Tým |
Čas (s) |
Red Bull Racing |
2,83 |
Ferrari |
2,90 |
Mercedes |
3,06 |
McLaren |
3,10 |
Lotus |
3,40 |
Toro Rosso |
3,91 |
Sauber |
3,94 |
Caterham |
4,54 |
Marussia |
4,55 |
Force India |
5,44 |
Williams |
6,10 |