Nejrychlejší z jezdců novějších týmů byl opět Kovalainen

Poslední tři řady na startovním roštu Velké ceny Brazílie již tradičně obsadili piloti novějších stájí, nejvýše se umístil Lotus následován HRT a Virginem.
Nejrychlejší z jezdců novějších týmů byl opět Kovalainen

Lotus

V kvalifikaci na Velkou cenu Brazílie se z novějších stájí dařilo nejlépe té malajsijské. Heikki Kovalainen obsadil devatenácté místo. "Je to skvělý způsob, jak zakončit kvalifikace v (letošní) sezoně. Jedno z opravdu dobrých kol. Udělali jsme několik změn v nastavení vzhledem k pneumatikám a vyplatilo se to. Také jsme skončili blíže k našim soupeřům (ze středu pole), než tomu bylo v celé sezoně, což je dobré znamení toho, že jsme našli nějaký čas s novým zadním křídlem a já si myslím, že nám to zítra pomůže," usuzuje Kovalainen. Hned o jednu příčku za ním se postaví jeho kolega Trulli. "Jsem spokojen s tím, jak to dnes šlo. Druhá sada pneumatik nebyla tak dobrá jako ta první, i když pomyslím na to, že jsem svůj čas vylepšil, stále jsem nemohl pořádně přitlačit na pilu - doposavad jsem měl docela dobrý víkend, ale stále jsem nenašel vyvážení, se kterým bych byl spokojen," řek Ital.   

HRT

Jedenáctou řadu obsadili oba piloti týmu HRT. Lepší z dvojice španělské stáje byl v sobotu odpoledne Vitantonio Liuzzi. "Vůz byl o mnoho lepší než včera, hlavně vyvážení. Je to pro mě po všech těch problémech v Abú Zabí dobrý výsledek. Zítra by to mohl být bláznivý závod, protože je tu šance deště, takže se na něj velmi těšíme," prohlásil italský jezdec. Daniel Ricciardo zaostal za svým zkušenějším kolegou o čtvrt sekundy. Australan nicméně doplatil na změny v nastavení, které s týmem provedl. "Ráno jsme vylepšili celkové nastavení a kvalifikace začala velmi dobře. Na první sadě pneumatik jsme byli s vyvážením docela spokojeni. Myslel jsem, že se na druhé sadě dokážeme zlepšit a udělali jsme nějaké změny, abychom tomu napomohli a dosáhli toho, ale z nějakého důvodu se to nestalo," zalitoval Ricciardo.

Virgin

Startovní rošt Velké ceny Brazílie uzavírají vozy týmu Virgin. Rozdíl mezi třiadvacátým Jérômem D´Ambrosiem a čtyřiadvacátým Timem Glockem činil jednačtyřicet tisícin sekundy. "Nebyla to špatná kvalifikace, ale zároveň to nebyla ani ta nejlepší. Dnes ráno jsem měl z auta lepší pocit - ztratil jsem výkon mezi tímto ránem a kvalifikací. Musíme se podívat na to, co se stalo. V mém nejlepším kole jsem ztratil trochu času ve druhém sektoru," je si vědom D´Ambrosio. "Poněkud neuspokojivá sobota, řekl bych. Dnes ráno se vůz velmi špatně řídil - najednou to během jednoho kola nemělo žádnou stabilitu. Takže bylo obtížné jít do kvalifikace sebevědomý," rekapituloval Timo Glock, kterého v jeho dalším pokusu zpomalil jeden z vozů týmu Toro Rosso a Němec tak ztratil trochu času.

Diskuze (3) Další článek: Střed pole: Domácí prostředí zafungovalo
18:13 | Brendon Hartley je překvapen, že se mluví o jeho budoucnosti. Má prý smlouvu...
17:00 | Po problémech ve Španělsku bude Ferrari v Monaku testovat starší zavěšení.
14:01 | Aston Martin se v průběhu 9 měsíců rozhodne, zda vstoupí do F1 jako dodavatel motorů.
11:36 | Rubens Barrichello má dnes narozeniny (46)
22. května | Podle Tombazise jsou změny pravidel pro předjíždění nutné, protože jinak by se situace dále zhoršovala.

GP Monaka 2018

Čtvrtek 24. května 2018
1. trénink 11.00–12.30
2. trénink 15.00–16.30
Sobota 26. května 2018
3. trénink 12.00–13.00
Kvalifikace 15.00–16.00
Neděle 27. května 2018
Závod 15.10