Poslední tři řady na startovním roštu Velké ceny Brazílie již tradičně obsadili piloti novějších stájí, nejvýše se umístil Lotus následován HRT a Virginem.
Lotus
V kvalifikaci na Velkou cenu Brazílie se z novějších
stájí dařilo nejlépe té malajsijské. Heikki Kovalainen obsadil devatenácté
místo. "Je to skvělý způsob, jak zakončit kvalifikace v (letošní) sezoně. Jedno
z opravdu dobrých kol. Udělali jsme několik změn v nastavení vzhledem
k pneumatikám a vyplatilo se to. Také jsme skončili blíže k našim soupeřům
(ze středu pole), než tomu bylo v celé sezoně, což je dobré znamení toho,
že jsme našli nějaký čas s novým zadním křídlem a já si myslím, že nám to
zítra pomůže," usuzuje Kovalainen. Hned o jednu příčku za ním se postaví jeho
kolega Trulli. "Jsem spokojen s tím, jak to dnes šlo. Druhá sada pneumatik
nebyla tak dobrá jako ta první, i když pomyslím na to, že jsem svůj čas vylepšil,
stále jsem nemohl pořádně přitlačit na pilu - doposavad jsem měl docela dobrý
víkend, ale stále jsem nenašel vyvážení, se kterým bych byl spokojen," řek Ital.
HRT
Jedenáctou řadu obsadili oba piloti týmu HRT. Lepší z dvojice
španělské stáje byl v sobotu odpoledne Vitantonio Liuzzi. "Vůz byl o
mnoho lepší než včera, hlavně vyvážení. Je to pro mě po všech těch problémech v Abú
Zabí dobrý výsledek. Zítra by to mohl být bláznivý závod, protože je tu šance
deště, takže se na něj velmi těšíme," prohlásil italský jezdec. Daniel
Ricciardo zaostal za svým zkušenějším kolegou o čtvrt sekundy. Australan
nicméně doplatil na změny v nastavení, které s týmem provedl. "Ráno
jsme vylepšili celkové nastavení a kvalifikace začala velmi dobře. Na první
sadě pneumatik jsme byli s vyvážením docela spokojeni. Myslel jsem, že se
na druhé sadě dokážeme zlepšit a udělali jsme nějaké změny, abychom tomu
napomohli a dosáhli toho, ale z nějakého důvodu se to nestalo," zalitoval
Ricciardo.
Virgin
Startovní rošt Velké ceny Brazílie uzavírají vozy týmu Virgin.
Rozdíl mezi třiadvacátým Jérômem D´Ambrosiem a čtyřiadvacátým Timem Glockem činil
jednačtyřicet tisícin sekundy. "Nebyla to špatná kvalifikace, ale zároveň
to nebyla ani ta nejlepší. Dnes ráno jsem měl z auta lepší pocit - ztratil
jsem výkon mezi tímto ránem a kvalifikací. Musíme se podívat na to, co se stalo. V mém
nejlepším kole jsem ztratil trochu času ve druhém sektoru," je si vědom
D´Ambrosio. "Poněkud neuspokojivá sobota, řekl bych. Dnes ráno se vůz velmi
špatně řídil - najednou to během jednoho kola nemělo žádnou stabilitu. Takže
bylo obtížné jít do kvalifikace sebevědomý," rekapituloval Timo Glock, kterého
v jeho dalším pokusu zpomalil jeden z vozů týmu Toro Rosso a Němec
tak ztratil trochu času.