Mercedes se v prvních dvou závodech trápil. Jakmile ale vyřeší své problémy, měl by být zpět.
Mercedes má problémy s poskakováním a zatím je nedokáže vyřešit. Jakmile se mu to povede, měl by být zpět ve hře vedle Ferrari a Red Bullu.
Výsledky týmu, rychlost na rovinkách i výsledky zákaznických týmů by mohly ukazovat také na pohonnou jednotku. Podle Auto Motor und Sport tomu tak ale není.
Motor se na ztrátě Mercedesu podílí maximálně jednou až dvěma desetinami sekundy na kolo. Ferari má zřejmě nejsilnější motor, následuje Honda (Red Bull), Mercedes a Renault.
O rozdíly na rovinkách se momentálně stará spíše nastavení a také odpor vzduchu.
Poučený fanoušek by si tipnul, že největší odpor vzduchu bude mít Ferrari se svými velkými bočnicemi a naopak nejmenší Mercedes, který skoro žádné bočnice nemá. Opak je ale pravdou. Stříbrné šípy mají problém s odporem a to zejména v oblasti zadního křídla. Pro Melbourne ale už chystají nové.