Nejrychleji umí letos zastávky v boxech Red Bull a Mercedes

Tým Mercedes GP přinesl zajímavé statistiky o letošních pit stopech. Patří mu v nich přední místa spolu s mistry světa.
Nejrychleji umí letos zastávky v boxech Red Bull a Mercedes

V roce 2011 se díky Pirelli významně zvýšil počet zastávek v boxech. Dosavadní průměr činí 58 pit stopů za závod pro celé startovní pole, které čítá 24 vozů.

Kolik zastávek v boxech doposud proběhlo v sezóně 2011?
V dosavadních 17 závodech letošní sezóny došlo k 1013 průjezdům boxovou uličkou. Z nich bylo 25 penalizací - 21 průjezdů a 4 tresty stop and go. Celkový počet zastávek v boxech v letošní sezóně je tedy 988.

Ve kterých závodech došlo k nejvíce a ve kterých k nejméně pit stopům?
Závody s největším počtem zastávek byly Maďarsko (85), Turecko (80) a Španělsko (77). Nejméně zastávek bylo v Itálii (35), Monaku (41) a Austrálii (44).

Jak byly udělovány tresty průjezdu boxy a stop and go?
V letošní sezóně si jezdci odpykali celkem 25 penalizací - 21 průjezdů boxy a 4 stop and go. Stewardi udělili celkem 49 penalizací, včetně osmi napomenutí a dvou vyloučení. Nejčastějším přestupkem bylo způsobení kolize, za což bylo během závodů uděleno celkem 12 trestů.

Jak se měří délka zastávky v boxech?
Při posuzování rychlosti zastávky v boxech je možné hodnotit dva faktory: čas, za který dojde k výměně všech čtyř kol od chvíle, kdy vůz zastavil, a pak také celkový čas strávený v boxové uličce, tzn. čas měřený mezi najetím a vyjetím z úseku, kde je v uličce omezená rychlost.

Týmy měří samotnou výměnu kol vlastními metodami a zastávka v závodě trvající méně než tři sekundy je považována za velmi dobrou. Celkový čas strávený v boxové uličce je měřen centrálně, proto je pro srovnání nejspolehlivější.

Kdo měl v roce 2011 nejrychlejší jednotlivé zastávky v boxech?

Ze 17 závodů měl Red Bull nejrychlejší pit stop v osmi případech, Mercedes v sedmi (mimo jiné ve třech z posledních čtyř GP) a McLaren a Ferrari každý v jednom.

Ovšem pro komplexnější představu o rychlosti zastávek v boxech je reprezentativnější průměrná délka pit stopů. Ta je počítána metodou, která vynechává zastávky, během kterých docházelo k opravám vozu, což vyžaduje odlišnou proceduru a nejde jen o čistou výměnu pneumatik. Také se nepočítají zastávky uskutečněné pod safety carem, protože výkonnost v tomto případě velmi ovlivňuje provoz v boxové uličce.

Kdo měl v průměru nejrychlejší zastávky v letošní sezóně?
Red Bull měl nejlepší průměrný čas víkendu devětkrát (Malajsie, Turecko, Španělsko, Kanada, Evropa, Maďarsko, Belgie, Itálie a Indie). Mercedes pětkrát (Čína, Německo, Singapur, Japonsko a Korea), McLaren dvakrát (Austrálie a Británie) a Force India jednou (Monako). Ze 17 závodů byl v devíti případech nejlepší průměrný čas a nejrychlejší jednotlivý pit stop zaznamenány stejným týmem.

Tabulka týmů podle průměrného času zastávky v boxech (po 17 závodech)
1= Red Bull Racing
1= Mercedes GP
3 McLaren + 0.3s
4 Force India + 0.4s
5 Ferrari + 0.5s
6 Renault + 0.9s
7 Williams + 1.1s
8= Lotus + 1.3s
8= Sauber + 1.3s
8= Toro Rosso + 1.3s
11 Virgin + 1.6s
12 HRT + 3.2s

Další článek: FOTA by mohla předat kontrolu financí týmů někomu jinému

20:03 | Bottas už má smlouvu, Hamilton zatím ne. Brit uvedl, že není vhodná doba jednat o nové smlouvě, když spousta lidí přišla o práci.
19:57 | Max Verstappen není nadšený formátem víkendu v Imole. Dva dny místo tří mu nevadí, ale místo jednoho tréninku o 90 minutách by udělal dva po 60.
18:42 | Kvjatův defekt v Silverstonu způsobil mechanický problém, který vedl k přehřátí na vnitřní straně ráfku. Pneumatika v tomto místě pak netěsnila a došlo k selhání. V pneumatice problém nebyl.
15:35 | Karanténa Sergia Péreze skončila. Pro vstup do paddocku ale potřebuje negativní test na COVID-19. Rozhodnutí, kdo tento víkend pojede, padne večer nebo zítra ráno.

GP 70. výročí F1

Pátek 7. srpna 2020
1. trénink 12.00–13.30
2. trénink 16.00–17.30
Sobota 8. srpna 2020
3. trénink 12.00–13.00
Kvalifikace 15.00–16.00
Neděle 9. srpna 2020
Závod 15.10