Nejlepší směsí je v Rakousku překvapivě měkká

Pneumatiky jsou letos tvrdé, takže týmy si volí obvykle co nejvíce co nejměkčích pneumatik. V Rakousku ale může být nejlepší pneumatikou pro závod z tří nabízených směsí ta nejtvrdší.
Nejlepší směsí je v Rakousku překvapivě měkká

Týmy věřily, že s ohledem na nízkou přilnavost bude ultraměkká směs pro Red Bull Ring nejlepší volbou. Týmy si z tohoto důvodu vybraly převážně ultraměkké a superměkké pneumatiky a měkké téměř ignorovaly.

Jenomže pro závod bude nakonec nejlepší volbou právě měkká směs. 

Fotogalerie: Krása na Red Bull Ringu: podívejte se na letošní formula unas!

Fotogalerie: Krása na Red Bull Ringu: podívejte se na letošní formula unas!

„Očekával jsme, že rozdíl mezi směsmi bude někde okolo půl sekundy,“ řekl Mario Isola.

„Rozdíl mezi ultraměkkou a měkkou je však jen 0,3 s sekundy a rozdíl mezi superměkkou a měkkou je těžko pochopitelný.“

Měkké pneumatiky fungují dobře a degradace je prakticky nulová. Jinými slovy: rozdíl mezi měkkou a superměkkou je ve hvězdách, nebude velký, ale měkká vydrží, dobře se s ní pracuje a poskytuje dobrý grip. 

Na odpoledne jsou předpovídány bouřky a přeháňky, ale pokud bude trať suchá, můžeme očekávat, že jezdci budou nasazovat právě žlutě zbarvené pneumatiky.

Problém je, že jezdci toho sice odjeli v pátek a v sobotu hodně, ale na měkkých pneumatikách jen velmi málo. 

Bottas a Vettel neodjeli na měkkých pneumatikách nic. Jejich týmoví kolegové a dvojice jezdců Red Bullu nějaké zkušenosti s měkkými pneumatikami mají. Räikkönen odjel na měkké v pátek nejvíce – 28 kol.

Hamilton startuje na superměkké

Nezapomeňme na to, že Hamilton startuje na superměkké. V boxech bychom ho mohli podle Pirelli očekávat někde okolo 26 kola a jeho strategie je nejrychlejší! Start na ultraměkké se zastávkou kolem 18 kola je ale jen nepatrně pomalejší strategií.

Klepněte pro větší obrázek
Diskuze (5) Další článek: Fotogalerie: Krása na Red Bull Ringu: podívejte se na letošní formula unas!
17:24 | Kvjat odjel 118 kol ve Fioranu v rámci testů pro Pirelli. Giovinazzi včera 124 kol. Testovalo se na mokré trati.
14:05 | Kvjat ve Fioranu jezdí s Ferrari. Testuje pro Pirelli.
10:29 | Williams Grand Prix Holdings klesly celkové tržby ze 167,4 mil. na 166,2 milionů a zisk z 15,5 na 10,8 milionů liber.
10:29 | Tým Williams vloni vydělal 125,6 milionů liber (předloni to bylo 116,7 milionů). Za nárůstem jsou zřejmě peníze od… odkaz
10:20 | Pro GP Francie nominovalo Pirelli ultraměkkou, superměkkou a měkkou směs.

GP Ázerbájdžánu 2018

Pátek 27. dubna 2018
1. trénink 11.00–12.30
2. trénink 15.00–16.30
Sobota 28. dubna 2018
3. trénink 12.00–13.00
Kvalifikace 15.00–16.00
Neděle 29. dubna 2018
Závod 14.10