Nejlepší směsí je v Rakousku překvapivě měkká

Pneumatiky jsou letos tvrdé, takže týmy si volí obvykle co nejvíce co nejměkčích pneumatik. V Rakousku ale může být nejlepší pneumatikou pro závod z tří nabízených směsí ta nejtvrdší.
Nejlepší směsí je v Rakousku překvapivě měkká

Týmy věřily, že s ohledem na nízkou přilnavost bude ultraměkká směs pro Red Bull Ring nejlepší volbou. Týmy si z tohoto důvodu vybraly převážně ultraměkké a superměkké pneumatiky a měkké téměř ignorovaly.

Jenomže pro závod bude nakonec nejlepší volbou právě měkká směs. 

Fotogalerie: Krása na Red Bull Ringu: podívejte se na letošní formula unas!

Fotogalerie: Krása na Red Bull Ringu: podívejte se na letošní formula unas!

„Očekával jsme, že rozdíl mezi směsmi bude někde okolo půl sekundy,“ řekl Mario Isola.

„Rozdíl mezi ultraměkkou a měkkou je však jen 0,3 s sekundy a rozdíl mezi superměkkou a měkkou je těžko pochopitelný.“

Měkké pneumatiky fungují dobře a degradace je prakticky nulová. Jinými slovy: rozdíl mezi měkkou a superměkkou je ve hvězdách, nebude velký, ale měkká vydrží, dobře se s ní pracuje a poskytuje dobrý grip. 

Na odpoledne jsou předpovídány bouřky a přeháňky, ale pokud bude trať suchá, můžeme očekávat, že jezdci budou nasazovat právě žlutě zbarvené pneumatiky.

Problém je, že jezdci toho sice odjeli v pátek a v sobotu hodně, ale na měkkých pneumatikách jen velmi málo. 

Bottas a Vettel neodjeli na měkkých pneumatikách nic. Jejich týmoví kolegové a dvojice jezdců Red Bullu nějaké zkušenosti s měkkými pneumatikami mají. Räikkönen odjel na měkké v pátek nejvíce – 28 kol.

Hamilton startuje na superměkké

Nezapomeňme na to, že Hamilton startuje na superměkké. V boxech bychom ho mohli podle Pirelli očekávat někde okolo 26 kola a jeho strategie je nejrychlejší! Start na ultraměkké se zastávkou kolem 18 kola je ale jen nepatrně pomalejší strategií.

Klepněte pro větší obrázek
Sledujte F1Sport.cz na Facebooku Další článek
17:07 | Podle Wolffa je pro Wehrleina jedinou možností Williams. Uvedl pro Auto Motor und Sport.
0:04 | Stránky FIA od konce závodu nefungují.
22. října | Vandoorne dostává další penalizaci. Celkem tedy 30 míst.
22. října | V Austinu svítá... tedy jen teoreticky, protože prší.
22. října | Stroll dostal penalizaci odsunu o tři místa za incident s Grosjeanem, který byl podle stewardů nebezpečný.

GP Mexika 2017

Pátek 27. října 2017
1. trénink 17.00–18.30
2. trénink 21.00–22.30
Sobota 28. října 2017
3. trénink 17.00–18.00
Kvalifikace 20.00–21.00
Neděle 29. října 2017
Závod 20.00