McLaren sice dokázal vyměnit kola nejrychleji v historii formule 1, ale co se týče dlouhodobé konzistence, nejlépe si letos vede Ferrari.
Dokud se ve formuli 1 tankovalo, nebylo na pit stopech moc co zlepšovat, protože jejich délka byla určena právě tankováním paliva, přičemž rychlost tankovacího zařízení omezovala pravidla.
V současnosti ale o délce zastávky v boxech rozhoduje rychlost, s jakou mechanici vymění kola. A v této oblasti se strhl závod. Týmy věnují více pozornosti kondici mechaniků a vylepšují všechny nástroje a díly, které při pit stopech používají, aby časy stlačily na co nejnižší hodnoty.
Absolutní rekord drží McLaren, Lewise Hamiltona dokázal v Hockenheimu přezout za 2,31 sekundy. Jenomže než se k takové bleskové rychlosti dopracoval, dopustil se v úvodu sezóny mnoha chyb, které jeho zastávky velmi prodlužovaly.
A proto i když býval v posledních závodech při výměně kol nejlepší, celkovému hodnocení letošní sezóny McLaren nevévodí. Německý Auto Motor und Sport získal data o zastávkách v boxech od týmu Mercedes, který této disciplíně kraloval loni, a zjistil, že v průměru dokázalo své jezdce nejrychleji odbavovat v prvních 11 Grand Prix Ferrari.
Druhý průměrně nejrychlejší tým je Red Bull, který na přední místa patřil i loni. Force India překvapila na třetí pozici, zatímco loňský premiant Mercedes je čtvrtý. McLaren drží šesté místo za Toro Rosso, ale je velmi pravděpodobné, že bude svůj průměr do konce sezóny snižovat a sunout se nahoru.
Průměrné časy pit stopů v prvních 11 závodech roku 2012
P. |
Tým |
Průměrna zastávka (s) |
Ztráta (s) |
1. |
Ferrari |
3,70 |
|
2. |
Red Bull |
3,88 |
0,18 |
3 |
Force India |
3,95 |
0,25 |
4 |
Mercedes |
4,04 |
0,34 |
5 |
Toro Rosso |
4,41 |
0,71 |
6 |
McLaren |
4,42 |
0,72 |
7 |
Williams |
4,45 |
0,75 |
8 |
Lotus |
4,49 |
0,79 |
9 |
Caterham |
5,45 |
1,75 |
10 |
Sauber |
5,46 |
1,76 |
11 |
Marussia |
5,98 |
2,28 |
12 |
HRT |
6,98 |
3,28 |