Výkony pohonných jednotek se podle zástupců týmů sbližují. Dostáváme se do fáze, kdy je pro kohokoliv velmi obtížné najít další výkon – o to větší „poprask“ proto letos vyvolalo Ferrari.
Je docela možné, že v dalších letech dojde k postupnému zmrazení vývoje pohonných jednotek. Na podobné kroky konec konců čeká Honda, ale vhod by přišly i dalším výrobcům.
Přestože se výkony jednotlivých výrobců sbližují, stále nepochybně existuje určitý žebříček. Jak vypadá?
„Podle našich měření má v současné době nejsilnější motor v závodě Ferrari společně s námi,“ řekl Cyril Abiteboul pro Auto Motor und Sport. „Pak následuje Honda a Mercedes.“
Šéf motorářů Mercedesu Andy Cowell by zřejmě nesouhlasil, že se Mercedes v tomto ohledu propadl až na poslední místo. I když...„Rozdíly mezi Hondou, Renaultem a námi jsou minimální. V současné době vyniká pouze Ferrari,“ řekl Cowell.
Týmy se snaží z údajů z GPS vyčíst sílu motorů svých soupeřů, ale do hry vstupuje mnoho faktorů.
„Rozpoznat výkon motoru je opravdu těžké,“ vysvětluje Cowell. „V závodě může konkurenční vůz těžit ze slipstreamu, DRS, být v plném útočném režimu, nebo se starat o pneumatiky.“
Foto: Getty Images / Charles Coates