Nejlepší dvě ženy úvodního závodu W série měly problémy s převodovkou

Vítězka úvodního závodu nové, čistě ženské závodní formulové W série Jamie Chadwicková a Alice Powellová, která v prvním závodě sezóny na Hockenheimu obsadila druhé místo, přiznaly, že měly problém s převodovkou ve svém voze.
Nejlepší dvě ženy úvodního závodu W série měly problémy s převodovkou

Chadwicková úvodnímu víkendu dominovala, když vyhrála oba tréninky, kvalifikaci a také sobotní závod. V prvním kole nicméně přišla o vedení, když v nájezdu do šesté zatáčky probrzdila a propadla se na druhé místo za Powellovou. Vedení však hned po zajetí safety caru, který na trať vyjel kvůli nehodě Emmy Kimilainenové a Megan Gilkesové, získala zpět a udržela jej až do cíle.

„Je to něco, co jsem (tento víkend) trochu objevila. Občas máte problém, když zablokujete přední a zadní kola a samozřejmě, když dojde k zablokování zadních kol, je skutečně těžké podřazovat a dostat vůz na nižší převodové stupně,“ popsala Chadwicková.

„Když nepodřazujete, nebrzdíte motorem, takže když se dostanete do zatáčky, musíte brzdit trochu více, a to způsobuje zablokování předních kol. Věřím, že jsme se s tím obě potýkaly, takže se na to s inženýry musíme určitě podívat. Může to být ale jen o lepším vypořádání se s tím a myslím, že Marta (Garciová) to zvládla lépe,“ dodala.

První závod W series vyhrála Jamie Chadwick

První závod W series vyhrála Jamie Chadwick

„Měla jsem dobrý start, ujela jsem a když jsem se pak blížila k šesté zatáčce, myslela jsem, že brzdím dříve. Ale jo, skoro jsem vyletěla a skončila někde v Berlíně! Trochu jsem šetřila auto a nemohla podřadit. Myslím, že jsem až příliš tlačila za podmínek, které na trati byly,“ popsala britská závodnice.

Powellová, která ve druhé polovině závodu bránila svou druhou pozici před Garciovou, si nemyslí, že jde o velký problém. „Viděla jsem, že se Marta za mnou blíží a byla velmi silná v šesté a osmé zatáčce, kde jsem já měla největší problémy s tím dostat vůz na nižší převodové stupně. Nemyslím si, že je to problém. Možná to bylo nastavením do mokra, na kterém jsme byly, a nevím, s čím jela Marta,“ řekla.

„Jamie a já jsme měly problémy na hrbolech. Možná tam byl náš brzdný bod, snažíte se podřadit a vůz poskočí, musíte tedy pustit brzdu, aby podřadil. Ale vypadá to, že jsme si s tím obě docela dobře poradily,“ myslí si Powellová.

Třetí v cíli Garciová dodala, že ačkoliv i ona měla v některých zatáčkách problémy s podřazováním, nebyly tak výrazné jako u Chadwickové a Powellové.

Pro další závodní víkend, který se pojede za dva týdny v belgickém Zolderu, si všechny pilotky v rámci procesu náhodného přerozdělení vymění vozy, inženýry a mechaniky, se kterými pracovaly na německém Hockenheimu.

Foto: W Series

Další článek: Vettel už v Německu tolik netáhne, organizátoři na Hockenheimu doufají v účast Schumachera

13. října | Incident mezi Gaslym a Pérezem vyšetřován... přestože se fakticky nestal.
12. října | Alfa Romeo by měla brzy potvrdit jezdeckou sestavu pro příští rok. Očekává se, že zůstanou současní jezdci.
12. října | F1 bude od 10:00 na svém YouTube vysílat GP Japonska 2005

GP Japonska 2019

Pátek 11. října 2019
1. trénink Bottas (1:28.731)
2. trénink Bottas (1:27.785)
Neděle 13. října 2019
Kvalifikace Vettel (1:27.064)
Závod Bottas