Fernando Alonso dává Renaultu zapomenout na problémy, které trápily Nelsona Piqueta a předposlední den testů v Jerezu zajel nejrychlejší čas dne. Na španělském okruhu se po poledni přehnal krátký déšť a foukal silný vítr.
"Jsem velmi spokojený s výsledkem těchto testů, protože jsme měli dva bezproblémové dny, velmi konzistentní vůz a odvedli jsme velmi užitečnou práci," řekl Alonso.
Ferrari jezdí tento týden s F60 v Jerezu poprvé, ale když je na trati, patří mu vždy druhé místo. Dnes se o něj zasloužil Kimi Räikkönen. Fin pracoval především na spolehlivosti vozu a dopoledne odjel několik dlouhých jízd. Odpoledne ho zdržely problémy s hydraulikou.
Třetí místo obsadil Nick Heidfeld, který měl na programu mechanické nastavení BMW Sauberu F1.09. Němec musel dnes znovu zastavit na trati, ale tentokrát to bylo součástí plánu, tým chtěl vyzkoušet jízdu až do úplného vyčerpání paliva. Inženýři si tak mohli srovnat data z telemetrie se skutečným množstvím pohonných hmot v nádrži. Odpoledne pracoval Heidfeld na pneumatikách, brzdách a startech do závodu.
Čtvrtý Jarno Trulli se věnoval nastavení své Toyoty, ale stěžoval si na silný nárazový vítr, který ztížil srovnání zkoušených řešení. Odpoledne chtěl odjet simulaci závodu, ale zastavil ho problém s tankovacím zařízením.
Mark Webber dnes jezdil s RB5 druhý den v řadě a tým byl spokojen s počtem odjetých kol. Stejně jako všem ostatním však Red Bullu Racing vadil silný vítr. Za Australanem umístil svůj Williams na šesté místo Kazuki Nakadžima.
Tento týden již potřetí skončil na předposledním místě výsledkové listiny McLaren. Dnes seděl v kokpitu Lewis Hamilton, ale před polednem se musel rychle vrátit do boxů s hořícím vozem. Výměna motoru znamenala značné zdržení a Brit nakonec odjel nejméně kol ze všech jezdců.
Na posledním místě skončil Adrian Sutil, který si stěžoval na pneumatiky: "Vyzkoušeli jsme měkkou, super měkkou a medium směs. V dlouhých jízdách se chovaly dost odlišně a největším problémem bylo drolení. Přichází velmi rychle, pak se zhoršuje a přilnavost se nikdy nevrátí. Hovoříme tu o velkých rozdílech v časech na kolo, takový problém s drolením jsem ještě nikdy neměl. Ale vidím, že se téměř všichni trápí s podobnými problémy."
Týmy Renault a Force India dnes večer balí a odjíždí domů, ostatní v Jerezu zůstávají ještě jeden den.
Testy - Jerez, 4. 3. 2009
P. |
|
Jezdec |
Tým |
Čas |
Ztráta |
Kol |
1. |
|
Fernando Alonso |
Renault |
1:19,945 |
- |
129 |
2. |
|
Kimi Räikkönen |
Ferrari |
1:20,250 |
+ 0,305 |
104 |
3. |
|
Nick Heidfeld |
BMW Sauber |
1:20,520 |
+ 0,575 |
98 |
4. |
|
Jarno Trulli |
Toyota |
1:20,540 |
+ 0,595 |
131 |
5. |
|
Mark Webber |
Red Bull-Renault |
1:20,894 |
+ 0,949 |
107 |
6. |
|
Kazuki Nakajima |
Williams-Toyota |
1:20,948 |
+ 1,003 |
83 |
7. |
|
Lewis Hamilton |
McLaren-Mercedes |
1:21,302 |
+ 1,357 |
70 |
8. |
|
Adrian Sutil |
Force India-Mercedes |
1:21,411 |
+ 1,466 |
79 |