Čtvrtek ve Španělsku přinesl první místo Pastoru Maldonadovi, následovali ho Michael Schumacher a Kamuj Kobajaši.
Shrnutí
Předposlední den prvních testů v Montmelu se nejlepším časem zapsal do výsledkové listiny Pastor Maldonado na williamsu. Venezuelan své maximum ale zajel na super měkké směsi pneumatik. Druhý Michael Schumacher odjel velký počet kol nejen díky závodní simulaci. Jeho ztráta na Venezuelana byla sice téměř sekundu, ale své nejrychlejší kolo zajel na tvrdé směsi.
Další úspěšný den si připsal McLaren, tentokrát s Jensonem Buttonem. Britský závodník hromadil kilometry a skončil čtvrtý za Kamujem Kobajašim. Toro Rosso, které by podle některých mohlo letos patřit na čelo týmů středu startovního pole, dnes obsadilo pátou pozici.
Mark Webber také absolvoval závodní simulaci a skončil šestý. Red Bull jezdí rychle a poměrně spolehlivě, ale při zastávkách v boxech mívá problémy s maticemi kol, u kterých se nechal inspirovat Mercedesem. Ferrari mělo další těžký den, Felipe Massa odjel relativně málo kilometrů, v garáži ho na delší čas zdržely technické problémy. Na konci mu patřilo sedmé místo. Brazilec se navíc postaral o předčasný konec čtvrtečního testování, když pár minut před 17. hodinou zůstal stát na konci boxové uličky.
Za osmým di Restou a devátým Glockem, který trénoval v loňském voze, uzavřel tabulku Vitalij Petrov. Jeho caterham měl také technické problémy se zavěšením předních kol, takže ruský pilot odjel nejméně kilometrů ze všech.
Testy - Barcelona, 23. 2. 2012 - FOTOGALERIE
P. |
Jezdec |
Tým |
Čas |
Ztráta |
Kola |
1 |
Pastor Maldonado |
Williams |
1:22.391 |
|
106 |
2 |
Michael Schumacher |
Mercedes |
1:23.384 |
0.993 |
127 |
3 |
Kamuj Kobajaši |
Sauber |
1:23.582 |
1.191 |
99 |
4 |
Jenson Button |
McLaren |
1:23.918 |
1.527 |
114 |
5 |
Jena-Eric Vergne |
Toro Rosso |
1:24.433 |
2.042 |
78 |
6 |
Mark Webber |
Red Bull |
1:24.771 |
2.380 |
97 |
7 |
Felipe Massa |
Ferrari |
1:24.771 |
2.380 |
84 |
8 |
Paul di Resta |
Force India |
1:25.646 |
3.255 |
83 |
9 |
Timo Glock* |
Marussia |
1:26.173 |
3.782 |
108 |
10 |
Vitalij Petrov |
Caterham |
1:26.448 |
4.057 |
70 |
17:00 - konec
Závěr odpoledne již tradičně přinesl poměrně stabilní výsledkovou listinu. Jezdci se věnovali dlouhým jízdám, charakter závodní simulace měl evidentně program Schumachera a Webbera. Australan se navíc posunul o pozici výš.
Půl hodiny před koncem Webber způsobil červené vlajky, když zůstal stát v osmé zatáčce. Předčasný konec jízd zařídil Felipe Massa, když zůstal stát na konci boxové uličky.
15:00
Odpoledne udržel první pozici Maldonado, i když se kvůli chybě časomíry na chvíli objevil první Petrov s Caterhamem. Ve skutečnosti ale ruskému jezdci zůstala poslední pozice.
Týmy se znovu soustředily spíš na delší jízdy a změny ve výsledkové listině byly jen minimální. Posun nahoru zaznamenali Kobajaši a Button, kteří se tak seřadili za druhým Schumacherem.
Felipe Massa klesl na šesté místo, ale aspoň se mohl vrátit na trať po vynucené přestávce, kterou způsobila blíže nespecifikovaná technická závada. Krátké přerušení zavinil těsně před přestávkou na oběd Kobajaši, když ho Sauber nechal spotřebovat všechno palivo v nádrži.
Zajímavostí jsou problémy Red Bullu při zastávkách v boxech. Mistři světa zkoušejí podobný systém uchycení kol jako Mercedes, kdy je matice součástí kola, ale nefunguje jim dobře.
P. |
Jezdec |
Tým |
Čas |
Ztráta |
Kola |
1 |
Maldonado |
Williams |
1:22.391 |
|
64 |
2 |
Schumacher |
Mercedes |
1:23.384 |
0.993 |
77 |
3 |
Kobajaši |
Sauber |
1:23.582 |
1.191 |
66 |
4 |
Button |
McLaren |
1:23.918 |
1.527 |
60 |
5 |
Vergne |
Toro Rosso |
1:24.433 |
2.042 |
43 |
6 |
Massa |
Ferrari |
1:24.771 |
2.380 |
48 |
7 |
Webber |
Red Bull |
1:24.835 |
2.444 |
53 |
8 |
DiResta |
Force India |
1:25.646 |
3.255 |
34 |
9 |
Glock* |
Marussia |
1:26.173 |
3.782 |
72 |
10 |
Petrov |
Caterham |
1:26.929 |
4.538 |
36 |
12:00
Po první hodině začal zrychlovat Michael Schumacher a brzy obsadil první místo. Vydržel na něm téměř dvě hodiny, než ho chvíli před polednem sesadil Pastor Maldonado. Na dalších místech se seřadili Vergne, Button a Massa. Ferrari stále pokračovalo ve sběru dat a před 12. hodinou oznámilo technický problém, který si vyžádá delší opravy.
Mark Webber se po svém návratu za volant držel na šestém místě. Sedmý Kobajaši pracoval především na zahřívání pneumatik. Vitalij Petrov, který tabulku uzavíral, odjel jen 8 kol, protože jeho Caterham CT01 potkaly technické problémy s předním zavěšením.
P. |
Jezdec |
Tým |
Čas |
Ztráta |
Kola |
1 |
Maldonado |
Williams |
1:23.338 |
|
42 |
2 |
Schumacher |
Mercedes |
1:24.176 |
0.838 |
37 |
3 |
Vergne |
Toro Rosso |
1:24.433 |
1.095 |
35 |
4 |
Button |
McLaren |
1:24.469 |
1.131 |
28 |
5 |
Massa |
Ferrari |
1:24.771 |
1.433 |
33 |
6 |
Webber |
Red Bull |
1:24.835 |
1.497 |
26 |
7 |
Kobajaši |
Sauber |
1:25.125 |
1.787 |
44 |
8 |
Glock* |
Marussia |
1:27.177 |
3.839 |
36 |
9 |
Di Resta |
Force India |
1:27.180 |
3.842 |
20 |
10 |
Petrov |
Caterham |
1:29.242 |
5.904 |
8 |
10:00
První barcelonské testy se přehouply do své druhé poloviny, což u většiny týmů znamená střídání jezdců. Na trati se tak tento týden poprvé ukazují například Timo Glock či Pastor Maldonado. U předních týmů za volant usedli Webber, Button, Massa a Schumacher.
V první hodině se nejlepším časem prezentoval Kamuj Kobajaši, byl o sekundu rychlejší než Jean-Eric Vergne.
Mercedes prozradil, že za jeho včerejšími technickými problémy stála převodovka.
P. |
Jezdec |
Tým |
Čas |
Ztráta |
Kola |
1 |
Kobajaši |
Sauber |
1:25.974 |
|
16 |
2 |
Vergne |
Toro Rosso |
1:27.003 |
1.029 |
13 |
3 |
Massa |
Ferrari |
1:28.197 |
2.223 |
11 |
4 |
Petrov |
Caterham |
1:29.242 |
3.268 |
8 |
5 |
Glock* |
Marussia |
1:29.536 |
3.562 |
15 |
6 |
Maldonado |
Williams |
1:29.806 |
3.832 |
10 |
7 |
Schumacher |
Mercedes |
1:30.376 |
4.402 |
7 |
8 |
Di Resta |
Force India |
1:35.126 |
9.152 |
9 |
* vůz 2011