Společnost Repucom spočítala, že marketingově nejvyužitelnější je na startovním roštu Fernando Alonso, následují ho Lewis Hamilton a Felipe Massa.
Žebříček komerčně nejlépe využitelných osobností sestavuje Repucom pro různá odvětví, ve formuli 1 dala dohromady nejlepší pětici.
Do skóre (DBI) jednotlivých jezdců se promítly jejich oblíbenost, schopnost určovat trendy, důvěryhodnost a vliv na veřejné mínění. Nejvyššího čísla dosáhl Fernando Alonso, což autoři studie připisují skutečnosti, že závodí pro Ferrari, které je nejoblíbenějším týmem. 59 procent fanoušků přiznává, že se ve větší či menší míře zajímá právě o Scuderii.



První pětici dovytváří Lewis Hamilton, Felipe Massa, Sebastian Vettel a Kimi Räikkönen.
V tabulce se objevuje ještě jedno číslo, které říká, jaké procento populace daného jezdce zná. Reflektuje povědomí o dané osobě. I podle této metriky patří první místo Fernandu Alonsovi.
Světové top 5
Pořadí |
Jezdec |
DBI |
Známost |
1. |
Fernando Alonso |
70,57 |
71,14 % |
2. |
Lewis Hamilton |
64,91 |
63,65 % |
3. |
Felipe Massa |
60,98 |
58,14 % |
4. |
Sebastian Vettel |
60,64 |
54,30 % |
5. |
Kimi Raikkönen |
59,98 |
56,40 % |





Alonso, Hamilton, Massa, Vettel a Räikkönen.
Další pohled pak přinášejí tabulky s regionálními omezeními. V Británii má překvapivě trochu lepší postavení Jenson Button než Lewis Hamilton, i když pilot McLarenu ve světové top 5 vůbec nefiguruje.
Britské top 5
Pořadí |
Jezdec |
DBI |
Známost |
1. |
Jenson Button |
82,87 |
88,58 % |
2. |
Lewis Hamilton |
81,69 |
90,74 % |
3. |
Fernando Alonso |
67,21 |
70,02 % |
4. |
Sebastian Vettel |
63,80 |
64,79 % |
5. |
Felipe Massa |
62,66 |
62,32 % |
A konečně v tabulce podle skóre jezdců v jejich rodných zemích je znovu první Fernando Alonso.
Lokální top 5
Pořadí |
Jezdec |
DBI |
Známost |
1. |
Fernando Alonso |
89,61 |
98,35 % |
2. |
Felipe Massa |
88,84 |
99,20 % |
3. |
Sebastian Vettel |
87,97 |
97,58 % |
4. |
Jenson Button |
82,87 |
88,58 % |
5. |
Lewis Hamilton |
81,69 |
90,74 % |