Nejlehčí vůz má Vettel, nejtěžší Glock

[GP Monaka - hmotnost vozů na startu závodu]
Nejlehčí vůz má Vettel, nejtěžší Glock

Jako již tradičně, i po kvalifikaci na Velkou cenu Monaka uvádíme hmotnosti jednotlivých vozů pro start zítřejšího závodu. Opět jsme vypočítali, v kolikátém kole by konkrétní piloti mohli zamířit do boxů. Při výpočtu jsme vycházeli z minimální hmotnosti vozu s jezdcem 605 kilogramů, ke které přičítáme rezervu 7 kilogramů (pokles váhy provozních kapalin, pneumatik či úbytek hmotnosti pilota). Součet 612 kilogramů pak odečítáme od hmotnosti zveřejněné týmem a rozdíl dělíme průměrnou spotřebou na jedno kolo, která v Monaku činí 1,71 kilogramu paliva na kolo. Výsledky je třeba brát jen jako orientační, každý vůz má jinou spotřebu, navíc záleží na situaci na trati a vývoji závodu.

Podle uvedených hodnot by měl do boxů jako první zamířit okolo jedenáctého kola Sebastian Vettel, který lituje, že ho v závěru kvalifikace zdržel Kazuki Nakadžima. Ostatní jezdci z první osmičky by měli poprvé tankovat okolo dvacátého kola, Alonso v 25. Jezdci ze středu pole pak kolem 35. kola a piloti BMW a Toyoty, kteří obsadili poslední dvě řady, mají zřejmě natankováno až po okraj, stejně jako třináctý Fisichella.

 

Hmotnosti vozů před GP Monaka 2009

P.   Jezdec Tým Hmotnost (kg) Možná 1. zastávka (kolo)
1 Klepněte pro větší obrázek Jenson Button Brawn-Mercedes 647,5 21
2 Klepněte pro větší obrázek Kimi Räikkönen Ferrari 644,0 19
3 Klepněte pro větší obrázek Rubens Barrichello Brawn-Mercedes 648,0 21 
4 Klepněte pro větší obrázek Sebastian Vettel Red Bull-Renault 631,0 11
5 Klepněte pro větší obrázek Felipe Massa Ferrari 643,5 18
6 Klepněte pro větší obrázek Nico Rosberg Williams-Toyota 642,0 18
7 Klepněte pro větší obrázek Heikki Kovalainen McLaren-Mercedes 644,0 19
8 Klepněte pro větší obrázek Mark Webber Red Bull-Renault 646,5 20 
9 Klepněte pro větší obrázek Fernando Alonso Renault 654,0 25 
10 Klepněte pro větší obrázek Kazuki Nakajima Williams-Toyota 668,0 33 
11 Klepněte pro větší obrázek Sébastien Buemi Toro Rosso-Ferrari 670,0 34 
12 Klepněte pro větší obrázek Nelson Piquet Renault 673,1 36 
13 Klepněte pro větší obrázek Giancarlo Fisichella Force India-Mercedes 693,0 47 
14 Klepněte pro větší obrázek Sébastien Bourdais Toro Rosso-Ferrari 699,5 51 
15 Klepněte pro větší obrázek Adrian Sutil Force India-Mercedes 670,0 34 
16 Klepněte pro větší obrázek Lewis Hamilton McLaren-Mercedes 645,5 20 
17 Klepněte pro větší obrázek Nick Heidfeld BMW Sauber 680,0 40 
18 Klepněte pro větší obrázek Robert Kubica BMW Sauber 696,0 49 
19 Klepněte pro větší obrázek Jarno Trulli Toyota 688,0 44 
20 Klepněte pro větší obrázek Timo Glock Toyota 700,8 52

Základní čísla (poskytl Renault, Williams a FIA)

Počet kol 78
Počet zatáček 19
Délka okruhu 3 340 m
Délka závodu 260,520 km
Jízda na plný plyn 46%
Zpomalení kvůli palivu 10kg=0,26s
Spotřeba 1 kolo=1,71kg
Strategie zastávek:  
Na jednu 44. – 51. kolo
Na dvě 25. – 32. a 48. – 55. kolo
Na tři 18. – 24. a 34. – 40. a 52. – 58. kolo
Sledujte F1Sport.cz na Facebooku Další článek
20. srpna | Pierre Gasly vyhrál první závod v japonské super formuli.
19. srpna | Nico Hülkenberg dnes slaví třicetiny.
14. srpna | Před 29 lety zemřel Enzo Ferrari.
14. srpna | Guenther Steiner si nemyslí, že nové partnerství mezi Sauberem a Ferrari ovlivní vztah mezi Haasem a Ferrari.

GP Belgie 2017

Pátek 25. srpna 2017
1. trénink 10.00–11.30
2. trénink 14.00–15.30
Sobota 26. srpna 2017
3. trénink 11.00–12.00
Kvalifikace 14.00–15.00
Neděle 27. srpna 2017
Závod 14.00

Nejčtenější články

Räikkönen má v hlavě GPS a Alonsa lze zvládnout, říká Boullier

Räikkönen má v hlavě GPS a Alonsa lz…

Eric Boullier promluvil o jezdcích, se kterými během svého působení v F1 spolupracoval.

17.  8.  2017 | | 94 N/A
Technika v Rakousku, Británii a Maďarsku

Technika v Rakousku, Británii a Maďa…

Spalování oleje, předehřívání hydraulického zavěšení kol, ale také novinky, které v posledních třech závodech před letní přestávkou představily jednotlivé týmy.

včera | | 47 N/A
Räikkönen: Rychlost stále mám

Räikkönen: Rychlost stále mám

Kimi Räikkönen si myslí, že má stále rychlost na to závodit na čele startovního pole formule 1.

16.  8.  2017 | | 49 N/A
Wolff je překvapen vztahem Hamiltona s Bottasem

Wolff je překvapen vztahem Hamiltona…

Šéf týmu Mercedes Toto Wolff podle svých slov nečekal, že spolu budou Lewis Hamilton a Valtteri Bottas spolupracovat tak dobře, jak spolupracují.

20.  8.  2017 | | 47 N/A
Alonso nevylučuje odchod z F1, rozhodnutí o budoucnosti odkládá

Alonso nevylučuje odchod z F1, rozho…

Fernando Alonso se chce rozhodnout o své budoucnosti do prosince. Odchod z formule 1 nevyloučil.

18.  8.  2017 | | 155 N/A