Nejlehčí vůz má Alonso, nejtěžší Piquet

[GP Číny - hmotnost vozů na startu závodu]

Opět vám přinášíme údaje o hmotnostech vozů pro start nedělního závodu, které musí týmy od letošní sezóny zveřejňovat. Orientačně jsme pro vás vypočítali, kdy by jezdci za normálních okolností mohli poprvé zajet do boxů na plánovanou zastávku. Jedná se o přibližné údaje.

Při výpočtu jsme vycházeli ze skutečnosti, že minimální povolená hmotnost vozu s jezdcem je 605 kilogramů. K té je třeba přičíst ještě rezervu, jako je pokles váhy pneumatik, provozních kapalin, úbytek hmotnosti pilota a podobně. F1sports se dotazoval inženýrů stájí a taková rezerva je přibližně 7 kg. Hodnotu 612 kilogramů pak odečítáme od celkové hmotnosti natankovaného vozu. Výsledek pak dělíme průměrnou spotřebou paliva na jeden okruh, která v Číně činí přibližně 2,64 kilogramu.

Ze zveřejněných údajů vyplývá, že jezdci z první řady Sebastian Vettel a Fernando Alonso mají natankováno nejméně z celého závodního pole a do boxů by mohli zamířit ve dvanáctém, respektive devátém kole. Naopak jezdci týmu Brawn GP a Jarno Trulli by měli poprvé zastavit až v rozmezí 18. až 20. kola. Ještě později by měli do depa zajet piloti McLarenu a Ferrari. Räikkönen s Hamiltonem okolo 25. kola, což je údaj přesně shodující se s informací od šéfa Mercedesu Norberta Hauga, a Massa s Kovalainenem okolo 30. kola. Jako poslední by měl tankovat Piquet, až ve 33. kole.

 

 Hmotnosti vozů před GP Číny 2009

P.   Jezdec Hmotnost (kg) Možný 1. pitstop (kolo)
1 Sebastian Vettel 644,0 12
2 Fernando Alonso 637,0 9
3 Mark Webber 646,5 13
4 Rubens Barrichello 661,0 19
5 Jenson Button 659,0 18
6 Jarno Trulli 664,5 20
7 Nico Rosberg 650,5 15
8 Kimi Räikkönen 673,5 23
9 Lewis Hamilton 679,0 25
10 Sébastien Buemi 673,0 23
11 Nick Heidfeld 679,0 25
12 Heikki Kovalainen 697,0 32
13 Felipe Massa 690,0 30
14 Kazuki Nakajima 682,7 27
15 Sébastien Bourdais 690,0 30
16 Nelson Piquet 697,9 33
17 Robert Kubica 659,0 18
18 Adrian Sutil 648,0 14
19 Timo Glock 652,0 15
20 Giancarlo Fisichella 679,5 26

Doporučujeme

Články odjinud