[GP Německa - hmotnosti vozů na startu závodu]
Jako již tradičně i dnes vám přinášíme přehled hmotností vozů před startem nedělního závodu. Podle průměrné spotřeby, která pro Nürburgring činí 2,36 kilogramu paliva na kolo, jsme pro vás opět spočítali také v kolikátém kole by měli jezdci poprvé zamířit do boxů. Od uvedené hmotnosti odečítáme minimální hmotnost vozu s jezdcem 605 kilogramů a také 7 kilogramů jako rezervu na pokles váhy provozních kapalin, pneumatik a úbytek hmotnosti pilota. Výsledný rozdíl pak dělíme uvedenou spotřebou na jedno kolo.
Výsledky výpočtu je však třeba brát jako orientační, různé motory mají různou spotřebu, navíc může dojít vlivem vývoje závodu ke změnám jednotlivých strategií.
Z níže uvedených hodnot vyplývá, že s nejlehčími vozy startují tentokrát jezdci stáje Brawn GP, kteří by měli poprvé zamířit do boxů již okolo patnáctého kola. Relativně málo paliva má také Lewis Hamilton, naopak Heikki Kovalainen je na tom podobně jako piloti Red Bullu a tankovat by měl kolem dvacátého kola. Většina pilotů na dalších pozicích má natankováno více a do boxů by měla poprvé zamířit až mezi 25. a 30. kolem. S nejtěžším vozem pojede Nico Rosberg a jen o trochu méně natankováno má poslední Sébastien Bourdais, který by si přál zítra déšť.
Hmotnosti vozů před GP Německa 2009
P. |
|
Jezdec |
Tým |
Hmotnost (kg) |
1. zastávka (kolo) |
1 |
|
Mark Webber |
Red Bull-Renault |
661,0 |
21 |
2 |
|
Rubens Barrichello |
Brawn-Mercedes |
647,0 |
15 |
3 |
|
Jenson Button |
Brawn-Mercedes |
644,0 |
14 |
4 |
|
Sebastian Vettel |
Red Bull-Renault |
661,0 |
21 |
5 |
|
Lewis Hamilton |
McLaren-Mercedes |
654,5 |
18 |
6 |
|
Heikki Kovalainen |
McLaren-Mercedes |
664,0 |
22 |
7 |
|
Adrian Sutil |
Force India-Mercedes |
678,5 |
28 |
8 |
|
Felipe Massa |
Ferrari |
673,5 |
26 |
9 |
|
Kimi Räikkönen |
Ferrari |
674,0 |
26 |
14 |
|
Nelson Piquet |
Renault |
676,0 |
27 |
11 |
|
Nick Heidfeld |
BMW Sauber |
681,0 |
29 |
12 |
|
Fernando Alonso |
Renault |
668,2 |
24 |
13 |
|
Kazuki Nakajima |
Williams-Toyota |
683,6 |
30 |
14 |
|
Jarno Trulli |
Toyota |
683,7 |
30 |
15 |
|
Nico Rosberg |
Williams-Toyota |
689,6 |
33 |
16 |
|
Robert Kubica |
BMW Sauber |
673,5 |
26 |
17 |
|
Sébastien Buemi |
Toro Rosso-Ferrari |
674,5 |
26 |
18 |
|
Giancarlo Fisichella |
Force India-Mercedes |
662,5 |
21 |
19 |
|
Timo Glock |
Toyota |
662,3 |
21 |
20 |
|
Sébastien Bourdais |
Toro Rosso-Ferrari |
689,5 |
33 |
Základní čísla (poskytla FIA a Renault)
Počet kol |
60 |
Počet zatáček |
15 |
Délka okruhu |
5 148 m |
Délka závodu |
308,863 km |
Jízda na plný plyn |
63% |
Zpomalení kvůli palivu |
10kg=0,38s |
Přibližná potřeba |
1 kolo=2,36kg |
Strategie zastávek: |
|
Na jednu |
32. – 37. kolo |
Na dvě |
22. – 26. a 43. – 46. kolo |
Na tři |
10. – 21. a 27. – 32. a 45. – 49. kolo |