Nejlehčí je Alonso, nejtěžší Bourdais

[GP Turecka - hmotnost vozů na startu závodu]
Nejlehčí je Alonso, nejtěžší Bourdais

Klepněte pro větší obrázekHmotnosti vozů, které po kvalifikaci zveřejnila FIA, napověděly o Velké ceně Turecka ledacos. Jako první se zítra pohrnou do boxů Fernando Alonso a chvíli po něm vítěz kvalifikace Sebastian Vettel.

Z kandidátů na vítězství zůstane na trati nejdéle asi Jenson Button. Ten by měl teoreticky být až o dvě desetiny vteřiny rychlejší než Vettel. Nejtěžší z první desítky jsou podle očekávání Nico Rosberg a Robert Kubica. Nejvíc ze všech natankoval Sébastien Bourdais. 

Přibližná první zastávka se z hmotnosti vozu vypočítá následovně: Auto s jezdcem má vážit kolem 605 kilogramů. K těm přičítáme rezervu 7 kilo (počítá se s poklesem váhy provozních kapalin, pneumatik či s úbytkem hmotnosti pilota). Součet 612 kilogramů se pak odečítá od zveřejněné hmotnosti. Rozdíl dělíme průměrnou spotřebou na jedno kolo, která je v Turecku asi 2,49 kilo paliva.

Výsledek je pouze orientační, každý vůz má totiž jinou spotřebu, záleží i na vývoji závodu.

Hmotnosti vozů před GP Turecka 2009 

  Jezdec Tým Váha 1. zastávka
1. Sebastian Vettel RBR Renault 649.5 15
2. Jenson Button Brawn Mercedes 655.5 17
3. Rubens Barrichello Brawn Mercedes 652.5 16
4. Mark Webber RBR Renault 656.0 17
5. Jarno Trulli Toyota 652.0 16
6. Kimi Raikkonen Ferrari 658.0 18
7. Felipe Massa Ferrari 654.0 16
8. Fernando Alonso Renault 644.5 13
9. Nico Rosberg Williams Toyota 660.0 19
10. Robert Kubica BMW Sauber 664.0 20
11. Nick Heidfeld BMW Sauber 681.5 27
12. Kazuki Nakajima Williams Toyota 680.4 27
13. Timo Glock Toyota 689.0 30
14. Heikki Kovalainen McLaren Mercedes 665.0 21
15. Adrian Sutil Force India Mercedes 668.5 22
16. Lewis Hamilton McLaren Mercedes 696.5 33
17. Nelson Piquet Renault 689.6 31
18. Sebastien Buemi STR Ferrari 686.5 29
19. Giancarlo Fisichella Force India Mercedes 688.5 30
20. Sebastien Bourdais STR Ferrari 701.0 35

Základní čísla (poskytl Renault a FIA)

Počet kol 58
Počet zatáček 14
Délka okruhu 5 338 m
Délka závodu 309,396 km
Jízda na plný plyn 65%
Zpomalení kvůli palivu 10kg=0,4s
Přibližná spotřeba 1 kolo=2,49kg
Strategie zastávek:  
Na jednu 27. – 33. kolo
Na dvě 12. – 15. a 33. – 37. kolo
Na tři 6. – 12. a 20. – 27. a 37. – 45. kolo
Sledujte F1Sport.cz na Facebooku Další článek
9:21 | Ve věku 92 let zemřel Don Nichols, zakladatel týmu Shadow (v F1 mezi léty 1973 a 1980)
20. srpna | Pierre Gasly vyhrál první závod v japonské super formuli.
19. srpna | Nico Hülkenberg dnes slaví třicetiny.

GP Belgie 2017

Pátek 25. srpna 2017
1. trénink 10.00–11.30
2. trénink 14.00–15.30
Sobota 26. srpna 2017
3. trénink 11.00–12.00
Kvalifikace 14.00–15.00
Neděle 27. srpna 2017
Závod 14.00

Nejčtenější články

Räikkönen má v hlavě GPS a Alonsa lze zvládnout, říká Boullier

Räikkönen má v hlavě GPS a Alonsa lz…

Eric Boullier promluvil o jezdcích, se kterými během svého působení v F1 spolupracoval.

17.  8.  2017 | | 94 N/A
Technika v Rakousku, Británii a Maďarsku

Technika v Rakousku, Británii a Maďa…

Spalování oleje, předehřívání hydraulického zavěšení kol, ale také novinky, které v posledních třech závodech před letní přestávkou představily jednotlivé týmy.

21.  8.  2017 | | 49 N/A
Räikkönen oficiálně prodloužil s Ferrari

Räikkönen oficiálně prodloužil s Fer…

Kimi Räikkönen oficiálně prodloužil smlouvu s Ferrari o jeden rok.

včera | | 154 N/A
Wolff je překvapen vztahem Hamiltona s Bottasem

Wolff je překvapen vztahem Hamiltona…

Šéf týmu Mercedes Toto Wolff podle svých slov nečekal, že spolu budou Lewis Hamilton a Valtteri Bottas spolupracovat tak dobře, jak spolupracují.

20.  8.  2017 | | 47 N/A
Třetí sezóna s Hondou: Alonso už byl na startu odsunut o 2,6 km

Třetí sezóna s Hondou: Alonso už byl…

Pohonné jednotky Honda mají nižší výkon v porovnání s konkurencí ale také nižší spolehlivost, což přináší nejen odstoupení ze závodů, problémy v trénincích ale především penalizace.

18.  8.  2017 | | 43 N/A