Nejlehčí je Alonso, nejtěžší Barrichello

[GP Maďarska - hmotnosti vozů na startu závodu]

Týmy musí od letošního roku zveřejňovat hmotnosti svých vozů před startem závodu. Na základě těchto údajů pro vás pravidelně počítáme, kdy by mohl konkrétní jezdec poprvé zamířit do boxů. Od zveřejněné hmotnosti odečítáme minimální hmotnost vozu s jezdcem 605 kilogramů a dalších sedm kilogramů jako rezervu na pokles váhy provozních kapalin, pneumatik a úbytek hmotnosti pilota. Výsledný rozdíl pak dělíme průměrnou spotřebou paliva v kilogramech na jedno kolo. Výsledky výpočtu je ovšem třeba brát jako orientační, různé týmy uvádějí různou spotřebu paliva, navíc vzhledem k vývoji závodu mohou stáje svou strategii změnit.

Nejméně natankováno má nejrychlejší jezdec kvalifikace Fernando Alonso, který by mohl poprvé zamířit do boxů už ve dvanáctém kole. Ostatní jezdci z první desítky by měli poprvé tankovat okolo dvacátého kola. Nejvíce paliva má v první desítce Jenson Button.  Jezdci ze druhé desítky mají natankován větší objem paliva a budou spoléhat na to, že se díky vývoji závodu posunou směrem dopředu. Jako poslední by měl do boxů zamířit Rubens Barrichello, ve 36. kole.

Hmotnosti vozů před GP Maďarska 2009

P.   Jezdec  Tým Hmotnost (kg) 1. zastávka (kolo)
1 Klepněte pro větší obrázek Fernando Alonso Renault 637,5 12
2 Klepněte pro větší obrázek Sebastian Vettel Red Bull-Renault 655,0 20
3 Klepněte pro větší obrázek Mark Webber Red Bull-Renault 652,0 19
4 Klepněte pro větší obrázek Lewis Hamilton McLaren-Mercedes 650,5 18
5 Klepněte pro větší obrázek Nico Rosberg Williams-Toyota 654,0 19
6 Klepněte pro větší obrázek Heikki Kovalainen McLaren-Mercedes 655,0 20
7 Klepněte pro větší obrázek Kimi Räikkönen Ferrari 651,5 18
8 Klepněte pro větší obrázek Jenson Button Brawn-Mercedes 664,5 24
9 Klepněte pro větší obrázek Kazuki Nakajima Williams-Toyota 658,0 21
10 Klepněte pro větší obrázek Felipe Massa Ferrari    
11 Klepněte pro větší obrázek Sébastien Buemi Toro Rosso-Ferrari 671,5 28
12 Klepněte pro větší obrázek Jarno Trulli Toyota 671,3 27
13 Klepněte pro větší obrázek Rubens Barrichello Brawn-Mercedes 689,0 36
14 Klepněte pro větší obrázek Timo Glock Toyota 679,2 31
15 Klepněte pro větší obrázek Nelson Piquet Renault 667,7 26
16 Klepněte pro větší obrázek Nick Heidfeld BMW Sauber 658,0 21
17 Klepněte pro větší obrázek Giancarlo Fisichella Force India-Mercedes 680,5 32
18 Klepněte pro větší obrázek Adrian Sutil Force India-Mercedes 683,5 33
19 Klepněte pro větší obrázek Robert Kubica BMW Sauber 666,0 25
20 Klepněte pro větší obrázek Jaime Alguersuari Toro Rosso-Ferrari 675,5 29

Základní čísla (poskytla FIA a Renault)

Počet kol 70
Počet zatáček 14
Délka okruhu 4 381 m
Délka závodu 306,458 km
Jízda na plný plyn 56%
Zpomalení kvůli palivu 10kg=0,38s
Přibližná spotřeba 1 kolo=2,16kg
Strategie zastávek:  
Na jednu 44. – 48. kolo
Na dvě 20. – 32. a 45. – 56. kolo
Na tři 19. – 22. a 35. – 39. a 53. – 57. kolo
Další článek: Brawn po Massově nehodě rychle vyměňoval součástky

11. května | Podle posledních spekulací bude GP Turecka zrušena bez náhrady. Počet závodů by klesl z 23 na 22.
11. května | Júki Cunoda dnes slaví 21. narozeniny.
11. května | Za účasti tří týmů pokračují testy 18palcových pneumatik. Tentokrát v Barceloně. Red Bull nasadí Albona, Alfa Romeo Kubicu a Alpine by mělo nasadit Kvjata (od letošního roku rezervní jezdec týmu).
10. května | Red Bull ve Španělsku zůstal. Zítra a ve středu bude testovat 18palcové pneumatiky pro rok 2022. Po oba dny bude jezdit Alex Albon.