Nejkritičtější je v Soči třetí zatáčka, říká Pirelli

Nejkritičtější je v Soči třetí zatáčka, říká Pirelli

Pirelli veze do Ruska dvě nejměkčí sady pneumatik, zatímco vloni byly v akci měkká a střední.

„Jsme rádi, že se vracíme do Soči na druhou Velkou cenu Ruska: ruský trh je velice důležitý nejen pro nás, ale pro všechny společnosti automobilového průmyslu,“ řekl Paul Hembery. 

„Byla tu spousta otazníků, když jsme loni poprvé mířili na nový okruh v Soči – to je pochopitelně případ každého nového okruhu – ale od té doby jsme nashromáždili spoustu dat a to znamená, že pro letošní rok máme mnohem více informací. Výsledkem je, že jsme si mohli dovolit nominovat o stupeň měkčí pneumatiky, to nám pomůže dostat se na strategie se dvěma a třemi zastávkami v boxech, což je náš cíl pro každou velkou cenu. Nicméně navzdory nejmodernějším technologiím a simulacím se jak my, tak všechny týmy, neustále učíme o okruhu nové věci.“

„Okruh nabízí řadu variací různých zatáček a dobře prověří všechny stránky pneumatik. Jezdci budou moci těžit z extra rychlosti letošních superměkkých pneumatik.“

Největší výzva pro pneumatiky

Čerstvě položený asfalt obvykle prochází během prvního roku dramatickými změnami, zejména pokud projde drsnou zimou. Nicméně vzorky asfaltu z okruhu v Soči ukazují, že mezi roky 2014 a 2015 nedošlo k zásadním změnám charakteristik, okruh zůstává hladký s nízkou abrazivností.

pirelli-rusko.png

Protože během roku, s výjimkou F1, není okruh příliš používán, je během závodního víkendu předpokládán velký vývoj, zejména v pátek bude trať „zelená“ a kluzká. Nejkritičtější je v Soči zatáčka číslo 3 – velice dlouhá levotočivá zatáčka s několika apexy – která byla inspirována slavnou zatáčkou číslo 8 na okruhu v Istanbulu (který rovněž navrhoval Herman Tilke).

Zatížena je v ní hlavně pravá přední pneumatika. Celkem je na okruhu 12 pravých a 6 levých zatáček a mezi první a druhou zatáčkou je rovinka dlouhá 650 metrů.

Strategie z loňského závodu a jak bylo dosaženo vítězství: Zvítězil Lewis Hamilton s Mercedesem, když startoval na měkkých pneumatikách a ve 30. kole přezouval na středně tvrdé.

Nejzajímavější strategii zvolil jeho týmový kolega Nico Rosberg, který z měkkých na středně tvrdé přezouval po prvním kole poté, co výrazně probrzdil. Klesl až na 20. místo, ale v cíli byl druhý. Odjel více než 300 km na jedné sadě pneumatik a své nejrychlejší kolo zajel v předposledním kole závodu.

Očekávaný rozdíl výkonosti obou směsí: 0,8-1,0 sekundy na kolo

Doporučujeme

Články odjinud