Nejen difuzor, ale také méně ohebné přední křídlo trápí Red Bull

Nejen difuzor, ale také méně ohebné přední křídlo trápí Red Bull

Šéfdesignér Red Bullu Racing Adrian Newey přiznal, že změn v pravidlech, které uškodily koncepci jeho vozu, je několik.

Vyrovnanost letošního startovního pole bývá přisuzována zákazu foukání difuzorů. Týmy můžou výfukové plyny využívat pro aerodynamické účely mnohem méně než loni. Red Bull ale přestal vyčnívat také kvůli dalšímu zpřísnění testů ohebnosti přední části vozu.

Podobně jako u foukaných difuzorů byl v posledních letech Red Bull průkopníkem v ohebnosti předního křídla. Vůz procházel technickými kontrolami, ale křídlo se za jízdy evidentně hýbalo. Soupeřům dlouho trvalo, než to dokázali napodobit.

"Je to zhruba tak, jak jsme se před sezónou obávali," uvedl Newey pro Autosport. "Jelikož jsme dvě sezóny hodně využívali technologii foukání výfuky, její odstranění nám spolu s dalšími změnami, jako je ohebnost předních křídel, hodně ublížilo."

"Asi víc než ostatním, protože jsme ji využívali déle. Chvíli nám trvalo, než jsme pochopili, co je třeba udělat, abychom se s tím vyrovnali."

Ale to není vše, před letní přestávkou přišel Red Bull o další drobnou výhodu, když FIA zakázala jeho počínání se změnami v nastavení motoru. Inženýři mistrovské stáje si hráli s průběhem točivého momentu tak, aby jezdcům pomáhali omezovat prokluz zadních kol.

"Pracovali jsme s Renaultem a najednou jsme čelili upřesnění pravidel, které představovalo jinou interpretaci, než podle které jsme se řídili. Tak na tom teď jsme, musíme se vrátit zpět a znovu se na to podívat," dodal Newey.

Doporučujeme

Články odjinud