Foto: Getty Images / Charles Cortes

Foto: Getty Images / Charles Cortes

 Foto: Getty Images / Dan Istitene

Foto: Getty Images / Dan Istitene

 Foto: Getty Images / Dan Istitene

Foto: Getty Images / Dan Istitene

 Foto: Getty Images / Dan Istitene

Foto: Getty Images / Dan Istitene

 Foto: Getty Images / David Ramos

Foto: Getty Images / David Ramos

 Foto: Getty Images / Dan Istitene
 Foto: Getty Images / Dan Istitene
 Foto: Getty Images / Dan Istitene
 Foto: Getty Images / David Ramos
5
Fotogalerie

Nejdříve se zeptejte, pak montujte. FIA upřesnila pravidla okolo zrcátek

FIA vyjasnila situaci okolo zrcátek na svatozáři. S řešením přišlo jako první Ferrari. Zatímco samotná zrcátka jsou v pořádku, problém je u křídel nad nimi.

Ferrari argumentovalo, že křídla jsou výztuží zrcátek a jedná se tedy o montážní prvek. FIA si ale myslí, že křídla jsou aerodynamickým prvkem. 

Od Monaka musí mít Ferrari zrcátka zpět na šasi nebo je na svatozáři upravit.

FIA uvedla, že aerodynamický dopad upevnění zrcátek musí být podružný nebo minimální. Týmy musí také prokázat smysluplnost jakéhokoliv zařízení, o němž tvrdí, že je upevněním.

FIA rovněž radí týmům, že by bylo moudré se zeptat na způsobilost jakýchkoliv budoucích návrhů ještě předtím, než je tým vyrobí a namontuje na auto.

„I když uznáváme, že týmy jsou oprávněně navrhnout zrcátka, kryty a upevnění, aby minimalizovaly všechny negativní aerodynamické účinky, které mohou způsobit, věříme, že jakékoliv aerodynamické výhody by měly být podružné nebo alespoň minimální,“ uvádí v technické směrnici Tombazis. 

„Kromě toho musí být jakékoliv upevnění namontováno na spodní a / nebo vnitřní povrch (y) pouzdra zrcátka.“

Foto: Getty Images / Charles Cortes 

Doporučujeme

Články odjinud