McLaren ale ztrácí v aerodynamice, a to momentálně rozhoduje.
Týmy, které vzaly KERS hodně vážně, ztrácí. V úvodu sezony totiž vydělávají ty stáje, které zvolily konvenční přístup a soustředily se na co nejlepší aerodynamiku. Mezi ně je nutné počítat lídra šampionátu BrawnGP a druhý tým průběžného pořadí Red Bull, který dokonce vyhrál v čínské Šanghaji.
Nejvýše posazeným týmem s KERS je až čtvrtý McLaren, který má ale problémy s nedostatekm přítlaku zejména v zadní částu vozu. Před ním je v průběžném pořadí ještě KERSem nevybavená Toyota.
Nejlépe fungujícím systémem KERS je vybaven právě McLaren. F1sports se podařilo zjistit, že Mercedes do vývoje systému investoval neuvěřitelných 60 milionů eur. Oproti tomu Ferrari dokonce v Číně od nasazení KERS upustilo. Flavio Briatore z Renaultu indikuje náklady francouzské automobilky na KERS ve výši 10 až 15 milionů eur.