Nejasnosti kolem nových pravidle nezbrzdí růst týmu Racing Point

Stáj Force India se v loňské sezóně přetransformovala na tým Racing Point a získala nového investora v osobě Lawrence Strolla. I díky jeho finančním prostředkům chce tým rozšiřovat svoji továrnu a navyšovat náklady na působení ve formuli 1. Tyto plány neohrozí ani nejasnosti ohledně nových pravidel pro sezónu 2021.
Nejasnosti kolem nových pravidle nezbrzdí růst týmu Racing Point

Mezi týmu formule 1 a zástupci FIA stále probíhají jednání o podobě nových pravidel, která by měla platit od sezóny 2021. S určitostí se nyní nedá říct, jak bude finální podoba nových regulí vypadat.

Tým Racing Point, dříve známý jako Force India, se však budoucnosti neobává a stále má v plánu rozšiřovat svoje zázemí pro formuli 1. V plánech týmu figuruje mimo jiné i výstavba nové továrny na Silverstonu, která by měla být hotová právě pro klíčovou sezónu 2021.

Detaily ohledně výstavby poodhalil šéf týmu Otmar Szafnauer, podle kterého je současná továrna týmu zkrátka příliš malá.

„Víme to, že naše současná továrna je pro nás a naše lidi zkrátka příliš malá. Nevíme ale, jestli potřebujeme i nový větrný tunel,“ řekl Szafnauer pro crash.net.

Racing Point chystá velký vývoj pro první závody

Racing Point chystá velký vývoj pro první závody

„Proto jsme koupili dostatečně velký pozemek, na kterém můžeme přizpůsobit stavbu podle nových pravidel.“

„Máme různé představy o tom, jak budou pravidla pro rok 2021 vypadat. I s rozpočtovým stropem, o kterém se mluví, budeme potřebovat více místa.“

„V tuto chvíli máme 300 lidí pracujících na jednom místě a dalších 100 na jiném. Do našich prostor těžko dostaneme více než 350 lidí, a přitom už nás je 425,“ popsal Otmar Szafnauer situaci týmu.

„I když nezvýšíme počty zaměstnanců, tak budeme potřebovat novou budovu, abychom je dostali na jedno místo. Myslím, že se chystáme růst. I když se zavede rozpočtový strop, tak my budeme daleko pod ním a budeme moci expandovat.“

Díky finančním prostředkům od Kanaďana Lawrence Strolla a od nového sponzora SportPesa zakoupil tým sedmadvacet akrů pozemku a nyní čeká na vydání stavebního povolení.

„Zabere to dva až dva a půl roku ode dneška, než dokončíme naši novou továrnu, kam se přestěhujeme. Bude se nacházet v sousedství té stávající,“ uvedl Szafnauer o plánovaném projektu.

Foto: Getty Images / Mark Thompson

Další článek: Magnussenův testovací den komplikovaly problémy s opěrkou hlavy

14. srpna | Třicet jedna let od úmrtí Enza Ferrariho: Životní příběh a odkaz nerudného génia z Maranella | odkaz odkaz prostřednictvím @infocz_web

GP Belgie 2019

Pátek 30. srpna 2019
1. trénink 11.00–12.30
2. trénink 15.00–16.30
Sobota 31. srpna 2019
3. trénink 12.00–13.00
Kvalifikace 15.00–16.00
Neděle 1. září 2019
Závod 15.10