Nehody, safety car, vybité baterky. Bizarní závod formule E vyhrál de Vries | Foto: ABB Formula E

Foto: ABB Formula E

Nehody, safety car, vybité baterky. Bizarní závod formule E vyhrál de Vries

Elektrický šampionát formule E má za sebou závodní premiéru na permanentním okruhu a o E-Prix ve Valencii se bude ještě dlouho mluvit. Po několika výjezdech safety caru měli téměř všichni jezdci problém dokončit závod kvůli téměř vyčerpaným kapacitám baterií.

Pole position původně získal Stoffel Vandoorne s Mercedesem, o start z prvního místa ho ale připravila administrativní chyba jeho týmu. Sériové číslo na pneumatice použité v kvalifikaci nebylo shodné s tím, které bylo uvedeno v technické pasu vozidla. Vandoorne tak přišel o všechny kvalifikační časy a byl odsouzen ke startu z chvostu startovního pole.

Z prvního místa na roštu tak nakonec odstartoval Antonio Félix da Costa s vozem DS Techeetah před druhým Mercedesem Nycka de Vriese. Ten v úvodu závodu sváděl souboje o druhé místo především s Mahindrou Alexe Lynna a s Maximilianem Güntherem v BMW.

Kvůli sílícímu dešti proběhl start závodu za safety carem, který se posléze brzy vrátil na trať. Po kontaktu s Andrem Lottererem totiž zůstal zaseknutý v kačírku Nissan Sébastiena Buemiho.

Po restartu si da Costa na čele dokázal opět vybudovat ztracený náskok, jenomže tempo závodu následně opět pozdržel Günther, který se svým BMW skončil v kačírku na vnějšku druhé zatáčky.

Díky rychlé práci maršálů zanedlouho opět zavlála zelená vlajka, ovšem ne na dlouho. Mitch Evans s aktivovaným útočným módem kolidoval se Sergiem Settem Camarou. Ve štěrku skončil Brazilec se svým Dragonem a odstoupil i Evans kvůli poškozenému zavěšení. Po chvíli se ve stejném místě dostali mimo trať i Nico Müller a Stoffel Vandoorne, oba se po incidentu propadli na 18. a 19. místo

I po dalším restartu uhájil vedení da Costa, byť ataku ze strany Nycka de Vriese v Mercedesu na druhém místě se nemusel obávat. Nizozemský pilot dostal pokyn do rádia, podle kterého na da Costu neměl útočit. Stratégové Mercedesu se začali obávat možného vyčerpání veškeré energie v de Vriesově baterii, po každém zajetí safety caru totiž jezdci přicházející o určité množství energie podle počtu minut, které safety car strávil na trati.

V garáži Mercedesu si ke své strategii mohli gratulovat, protože safety car musel před koncem závodu na trať znovu. Podruhé způsobil nehodu Andre Lotterer v Porsche, který vyprovodil z trati Edoarda Mortaru.

Po následném posledním restartu a dalším odečtu energie dvě kola před cílem začínalo být některým pilotům jasné, že do cíle nedojedou. Jako první se vybila baterie ve voze Normana Nata a rychle následovali další smolaři.

Ze čtyřiadvaceti pilotů jich nakonec bylo v cíli klasifikováno jen dvanáct, vrchovatý kalich hořkosti si musel vypít Oliver Rowland. Brit sice dokázal přejet cílovou čáru na druhém místě, již v tu chvíli však dobře věděl, že bude diskvalifikován za překročení maximálního povoleného množství využitelné energie během závodu.

Díky promyšlené strategii zvítězil de Vries s Mercedesem, na druhé a třetí místo z chvostu startovního pole se díky chaosu v závěru probojovali Nico Müller (Dragon) a Stoffel Vandoorne s druhým Mercedesem.

Druhý závod je na okruhu Ricarda Torma ve Valencii na programu zítra.

Výsledky

P Jezdec Tým Čas / Ztráta Kol
Nyck de Vries Mercedes 48:20.547 24
Nico Müller Dragon 13.128 24
Stoffel Vandoorne Mercedes 24.886 24
Nick Cassidy Virgin 36.903 24
René Rast Audi 51.650 24
Robin Frijns Virgin 52.985 24
A.F.da Costa DS Techeetah 1.09.538 24
Alex Lynn Mahindra 1.33.405 24
Sam Bird Jaguar 1.36.009 24
10  Lucas di Grassi Audi 2.11.946 24
11  Jake Dennis BMW   23
12  Jean-Éric Vergne DS Techeetah   23
Oliver Rowland Nissan 2.104 24
Alexander Sims Mahindra 13.069 24
Oliver Turvey NIO 1.58.342 24
Tom Blomqvist NIO 2.01.290 24
Norman Nato Venturi   22
Edoardo Mortara Venturi   20
Pascal Wehrlein Porsche   19
André Lotterer Porsche   19
Mitch Evans Jaguar   15
S.Sette Câmara Dragon   14
Max Guenther BMW   10
Sébastien Buemi Nissan   1

Doporučujeme

Články odjinud