Nico Hülkenberg a Rubens Barrichello odstoupili z monacké Grand Prix po nehodách, jejichž příčinou bylo selhání uchycení předního křídla, respektive selhání zavěšení zadního kola.
Přední křídlo nevydrželo na voze německého pilota. "Nicovi selhal na roštu senzor ovládání spojky," vysvětloval technický ředitel týmu Sam Michael. "Pak v první zatáčce narazil do vozu HRT a poškodil si uchycení předního křídla. Když vjel do tunelu, přední křídlo se ulomilo, on nemohl zatočit a narazil do zdi."
Případ brazilského jezdce je trochu komplikovanější. "Rubensovi selhalo zadní zavěšení," řekl Michael. "Tušíme, který díl by mohl být na vině, ale abychom si byli úplně jistí, musíme si počkat na výsledek testu tohoto materiálu v továrně. Ale nebude to problém, který by se v budoucnu opakoval."
K selhání Barrichellova zadního zavěšení možná přispěl kryt kanálu, uvedl to pro Adama Coopera Vitantonio Liuzzi. "Jel jsem za Rubensem," řekl pilot Force Indie. "Bylo to zvláštní. Už dvakrát předtím jsem viděl, že jede opravdu blízko levému svodidlu a něco se při tom zvedalo ze země. Jednou se ta věc zvedla úplně a já viděl Rubense, jak nalétl do zdi. Myslel jsem si, že se dotkl zdi vlevo, tak mi to přišlo. Něco se zvedalo ze země, když jelo auto blízko levé zdi. On jel vždy hodně blízko levé zdi a na zemi byla ta věc."
V Monaku vyjel třetí safety car právě kvůli uvolněnému krytu kanálu, ale na jiném místě. Liuzzi popisoval situaci, která nastávala v kopci za Sainte Dévote. Williams na závěr oznámil, že ani jeden z dílů, které na vozech selhaly, nebyl součástí úprav pro Monako, ve stejné verzi jsou na FW32 od začátku sezóny.