Řada jezdců si letos stěžuje, že se s aktuálními monoposty špatně předjíždí. Podle technického ředitele Astonu Martin Dana Fallowse pro toto tvrzení zatím chybí data.
Když vloni vstoupila v platnost nová technická pravidla, očekávalo se, že pomohou tomu, aby si fanoušci užívali většího množství předjížděních manévrů.
Zatímco vloni tento plán vycházel, což bylo opřeno i čísly, letos si řada jezdců stěžuje na to, že s postupným vývojem monopostů je předjíždění stále těžší a těžší.
Technický šéf Astonu Martin Dan Fallows nicméně upozorňuje, že po pěti závodech je zatím velmi brzy na větší hodnocení. Navíc naznačuje, že může jít pouze o pocit jezdců.
„Slyšel jsem, že se o tom mluví, ale zatím jsem neviděl žádné údaje, které by říkaly, že je těžší předjíždět,“ uvedl Fallows, kterého citoval web RacingNews365.
„Jezdci mají své vlastní názory a myslím, že jsme viděli týmy, které provozují vozy s trochu jinými specifikacemi než ostatní, což zjevně dělá rozdíl,“ sdílel svůj pohled zkušený inženýr a zároveň dodal, že pět odjetých závodů je příliš málo na to, aby šly dělat nějaké závěry.
„Hodně se mluvilo o Baku, ale myslím, že jsme v předchozích závodech viděli, že příležitosti k předjíždění jsou,“ prohlásil Fallows s tím, že záleží na charakteristice daného okruhu.
„To se letos bude týkat všech okruhů. Vždycky budou nějaké, na kterých se bude předjíždět snadněji, zatímco na jiných hůře,“ dodal.