Neel Jani nemá pro závodění v F1 dostatek sponzorů

Zřejmě bude jezdit sérii Le Mans.

Švýcar Neel Jani byl považován za talentovaného jezdce s budoucností ve formuli 1. V letech 2003 a 2004 testoval Sauber, pak si vyzkoušel Red Bull a Toro Rosso, v sezoně 2007/2008 pomohl Švýcarsku vyhrát sérii A1GP, svezl se také v GP2 a v Champ Car.

Přestože do šampionátu F1 vstupují nové týmy, Jani zatím s nikým nejedná. Nemá totiž sponzory. Na jaře si na přání týmu Force India vyzkoušel simulátor McLarenu. "Šlo to velmi dobře. Odjel jsem dvě jízdy a dosáhl velmi dobrých časů. Jednou jsem byl první, podruhé druhý," vzpomíná. Na základě těchto zkušeností věřil, že dostane na začátku prosince v Jerezu příležitost testovat vůz Force India. Jak jsme vás informovali, v indickém voze na jihu Španělska pojedou Skot Paul di Resta a Američan J. R. Hildebrand.

"Nemám takové finační možnosti. Říkají, že potřebujete něco mezi šesti a patnácti miliony eur, abyste dostali místo ve formuli jedna. Tak je na tom momentálně světová ekonomika," vysvětluje pětadvacetiletý jezdec. "F1 stojí hodně peněz a sponzorů není tolik jako před pěti nebo šesti lety, takže jezdci musí víc finačně přispívat. Pro každý tým, snad kromě tří nebo čtyř, jsou hlavním kritériem (při výběru jezdce) peníze."

Jani byl sice neoficiálně spojován s týmem Qadbak/Sauber, ale prý se jednalo jen o spekulaci. Navíc není jisté, jestli vůbec tato stáj do příštího ročníku nastoupí. Nejpravděpodobnější variantou je tak momentálně pro švýcarského syna indického otce série Le Mans. Sportovní vozy si vyzkoušel už při letošních čtyřiadvacetihodinovce v Le Mans, kde skončil společně s Andreou Belicchim a Nicolasem Prostem, synem čtyřnásobného mistra světa F1, v barvách týmu Speedy Racing Team Sebah za volantem Loly B08/60 s motorem Aston Martin na čtrnáctém místě.

"Je to opravdu velmi zajímavý šampionát. Navíc některé týmy, které opustily F1, soutěží ve vytrvalostních závodech a nelitují. Můžete tu ukázat, že máte současně rychlé a spolehlivé auto. Taková je budoucnost," věří Jani. "Momentálně jednám se švýcarskou stájí, za kterou jsem soutěžil letos ve 24 hodinách Le Mans. Předtím jsem se o to tolik nezajímal, ale od té doby, co jsem závodil na La Sarthe, jsem změnil názor."

Další článek: Räikkönen jedná s Citroënem o startu v rallye

20:24 | Kvjat v Magny-Cours testoval s Alpine pneumatiky pro příští rok (do mokra a přechodných podmínek). Včera odjel 91 kol, dnes byl test zrušen pro technické problémy.
19:18 | Ještě to není oficiální, ale podle The Times bude Turecko vyřazeno z červeného britského seznamu, což znamená pro britské zaměstnance týmů a F1 mírnější režim po návratu. GP Turecka by se tak na začátku října měla konat.
15. září | Šéf Astonu Martin Otmar Szafnauer odmítl spekulace o neshodách a třenicích se Sebastianem Vettelem jako 100 % nesmysl. Vettel má být brzy potvrzen také pro příští rok.
15. září | Dokument o Schumacherovi je už na Netflixu. Celkem ve 190 zemích a 30 jazycích a to včetně češtiny.